عروج تا بى‌نهایت

عروج تا بى‌نهایت

رقعی، شومیز، 176 صفحه، چاپ اول 1383، چاپ ششم 1391.

این اثر درباره نماز است که توسط حجت‌الاسلام آقای سید محمدرضا غیاثی کرمانی از میان گفته‌ها و نوشته‌های حضرت استاد گردآوری و در 5 فصل تنظیم شده و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به چاپ رسیده است.

در این کتاب با بهره‌گیری از آیات نورانی قرآن و روایات معصومان و نیز حکایت‌ها و خاطره‌هایی از بزرگان، با بیانی شیوا، ابعاد مختلف نماز بررسی می‌شود.

در این کتاب به شرح و توضیح مباحث ذیل پرداخته شده است:

تشریح ضرورت و راه‌های تحصیل توجه قلبی در نماز با اشاره به نقش توجه به عظمت بی‌کران و لطف بسیار خداوند و نیز نقش اهل بیت(ع) به عنوان واسطه‌های میان ما و خدا، بیان جایگاه اخلاص و قصد قربت در نماز با اشاره به سخن مرحوم علامه مجلسی در این باره، توضیح نشانه‌های اخلاص و ریا، معرفی نماز واقعی، بیان عوامل حضور قلب و خشوع در نماز، مراتب خوف از خداوند، تشریح نقش نیت، مراتب و مفهوم آن، بیان نکته‌ها و طرح پرسش‌هایی درباره اذان و اذكار نماز و پاسخ به آن‌ها و بررسی و توضیح شرایط قبولی نماز و آثار نماز مقبول.

گفتنی است، این کتاب توسط آقای «عباس نورالدین» به زبان عربی ترجمه و در سال 1396 به‌همت انتشارات «دارالمعارف الحکمیه» بیروت چاپ و منتشر شده است.