آیت‌الله مصباح:‌ پایداری و استقامت در کنار تقوا، بهره‌مندی از الطاف ویژه الهی را به دنبال دارد

علامه مصباح تصریح کرد: پایداری و استقامت در انجام وظایف به همراه تقوا دو عامل اساسی در بهره‌مندی از الطاف ویژه الهی است  

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان در دیدار با جمعی از مدیران وزارت دفاع که در تاریخ سوم اسفندماه 90 در مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به نعمت بهره‌مندی از برکات انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حفظ دستاوردها و ارزش‌های انقلاب و گسترش آن در جهان، وظیفه ما است.
علامه مصباح با بیان این‌که برخورد انسان‌ها با مسأله دین متفاوت است، اظهار داشت: بعثت انبیا و دعوت انسان‌ها به دین، واکنش‌های متفاوتی را در برداشت، گروهی کمر به مخالفت بستند و به دنبال نابودی آن بودند، دسته دوم بی‌تفاوت به مسأله دین به فکر گذران زندگی بودند، گروه سوم، ایمان آوردند و فی الجمله وجود خدا و برنامه زندگی را پذیرفتند، اما اعتقاد سطحی داشتند و نقش داشتن خداوند در تمام لحظات زندگی و لزوم ارتباط با او را باور نداشتند.
وی افزود: گروهی هم دستورات و تعالیم انبیاء را جدی گرفتند و کوشیدند هم در زندگی فردی و هم در زندگی اجتماعی از آموزه‌های دینی بهره‌مند شوند. امروزه نیز تعامل با دین در جامعه، به همین شکل‌ها دیده می‌شود.
عضو خبرگان رهبری، ضمن اشاره به اوضاع کشور قبل از انقلاب، یادآور شد: فرهنگ غالب جامعه متأثر از تهاجمات خارجی به گونه‌ای بود که علی‌رغم این‌که مردم به دین علاقه داشتند و اهل معرفت، نماز و محبت اهل‌بیت بودند، اما کشور در عمل با یک کشور غیر مسلمان فرقی نداشت و مظاهر و ارزش‌های دینی در جامعه بی‌توجه مانده بود و زندگی اجتماعی جدای از آموزه‌های دینی جریان داشت.
ایشان ادامه داد: با قیام امام خمینی(ره) و تثبیت جمهوری اسلامی، این آموزه‌ها در جامعه پررنگ و شکل جامعه به سوی جامعه اسلامی تغییر یافت.
وی اظهار داشت: پس از استقرار حکومت اسلامی، گروهی با خون خود از آن حمایت کردند و گروهی از خون این شهدا، برای منافع شخصی استفاده کردند که این تفاوت ناشی از اختلاف در مراتب شناخت و معرفت و سطح دلبستگی به زخارف دنیایی است.
آیت‌الله مصباح با بیان این‌که امدادهای الهی در هر شرایط و زمانی در کنار ما بوده است، خاطرنشان کرد: اگر شما تلاش کنید، هم‌دلی داشته باشید و برای خدا در جهت انجام وظیفه قدم بردارید، خداوند متعهد شده هیچ کاستی باقی نماند و عمل‌تان به نتیجه مطلوب برسد، چه در عرصه نظامی، ‌چه در آزمایشگاه و چه در اداره جامعه.
ایشان شرایط تحقق وعده الهی را مورد توجه قرار داد و افزود:‌ پایداری و استقامت در انجام وظایف به همراه تقوا دو عامل اساسی در بهره‌مندی از الطاف ویژه الهی است.
وی یادآور شد:‌ یکی از نعمت‌های بزرگ الهی این است که ما این امدادهای غیبی الهی را عینا مشاهده می‌کنیم، بنابر این باید در جهت زمینه‌سازی در افزایش ایمان و تقوا از آن بهره‌ببریم.
علامه مصباح در پایان توصیه کرد: سعی کنیم اسلام را بهتر بشناسیم، در زندگی فردی و اجتماعی از آموزه‌های اسلامی بیشتر بهره‌مند شویم و ارتباط با خداوند را در زندگی قوت ببخشیم.