علامه مصباح در دیدار با همسر شهید مغنیه: پیروزی های حزب الله، از برکات شهادت عماد مغنیه بود

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با همسر شهید عماد مغنیه اظهار داشت: فقدان ایشان نه فقط برای لبنان و حزب الله بلکه برای عالم اسلام مصیبت بزرگی بود.

علامه مصباح یزدی ادامه داد: اراده خدا بر این تعلق گرفته که برخی از اولیایش با نثار کردن جانشان خدمت بیشتری به اسلام کنند تا اینکه زنده باشند. در واقع فایده شهادت آنها، برای اسلام بیش از فایده خدمتی است که در حیاتشان می‌توانند انجام دهند. بهترین نمونه آن، شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) است. وجود مبارکی که برای عالم، سرتا پا نور بود، اما خدای متعال اراده کرد تا با شهادت ایشان، برکت ایشان برای جامعه اسلامی چندین برابر شود.

وی ادامه داد: امروز هم شهادت افرادی مانند شهید عماد مغنیه به نسبت خودشان و در درجه نازلتری از مقام سیدالشهدا، دارای برکتی چند برابر حضور و حیات ایشان است. همانگونه که شهادت سید عباس موسوی این چنین بود. یعنی هر چند با شهادت ایشان، نعمت عظیمی از دست رفت، اما این شهادت، چنان برکاتی داشت که مصیبت فقدان ایشان را کاملا جبران کرد.

عضو خبرگان رهبری خطاب به همسر شهید مغنیه ادامه داد: از یک طرف باید به تقدیر خداوند راضی بود که برای ایشان شهادت را خواست و در اثر این شهادت، مقامی برای ایشان حاصل شد که رسیدن به آن مقام جز با شهادت میسر نبود و از طرف دیگر باید در نظر داشت که شهادت ایشان برکاتی برای حزب الله داشت که چنین برکاتی، جز با شهادت ایشان متصور نبود. پیروزی های حزب الله بعد از شهادت ایشان، در واقع از برکات شهادت ایشان است.

وی با بیان اینکه باید هم عزادار فقدان وجود ایشان باشیم و هم راضی به تقدیر خدا باشیم که ایشان را با شهادت به مقام والایی رسانید و برای حزب الله و امت اسلامی نیز برکاتی را داشت، ادامه داد: از خداوند می‌خواهیم که به ما و امثال ما توفیق ادامه راه آنان را عطا نماید و این خون ها، زمینه ساز قیام امام زمان(عج) باشد که هم منتقم خون شهدا خواهد بود و هم بساط ظلم را از عالم برخواهد چید.

علامه مصباح یزدی با اشاره به سفر خود به لبنان بعد از شهادت عماد مغنیه برای عرض تسلیت، ابراز داشت: بنده به سهم خودم این مصیبت را به شما تسلیت عرض می کنم و از خداوند برای شما صبر همراه با رضایت مسئلت می‌کنم.

گفتنی است این دیدار روز دوشنبه 29 اردیبهشت ماه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی انجام شد.