علامه مصباح: مهم‌ترین دغدغه مسئول نظام اسلامی باید کسب رضای الهی و خدمت به خلق خدا باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت پلیس در نظام اسلامی با سایر نظام‌های دنیا، خاطر نشان کرد: هر مسئولی در هر نظامی، این نگرانی را دارد که اشتباهی مرتکب شود و این اشتباه فاش و مورد مؤاخذه مافوق و سرزنش مردم قرار گیرد؛ اما در دستگاه اسلامی، باید هر کس خود را در مقابل خدا مسئول بداند و بیشترین نگرانی‌اش، نارضایتی خداوند باشد. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار جمعی از فرماندهان ناجا، برقراری نظام جمهوری اسلامی زیر نظر ولی‌فقیه را از نعمت‌های عظیم خداوند متعال دانست و افزود: پلیس در نظام جمهوری اسلامی با پلیس در سایر کشورها، تفاوت دارد؛ در همه کشورها پلیس باید به گونه‌ای به وظایفش عمل کند که مقام مافوق و نهایتا مردم از وی راضی باشند؛ اما در نظام اسلامی بالاتر از آن‌ها نیز وجود دارد و آن رضایت خداوند متعال است. این افتخار فقط در یک نظام اسلامی امکان تحقق دارد؛ لذا در نظام اسلامی هر کسی از صبح که از منزل بیرون می‌آید باید به دنبال کسب رضای الهی و خشنودی امام زمان(عج) باشد؛ حتی کسب رضایت قلبی رهبر معظم انقلاب نیز از آن جهت مطلوب است که نشانه‌ای از رضایت امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به تفاوت دیگر پلیس در نظام اسلامی با سایر نظام‌های دنیا، خاطر نشان کرد: هر مسئولی در هر نظامی، این نگرانی را دارد که اشتباهی مرتکب و این اشتباه فاش و مورد مؤاخذه مافوق و سرزنش مردم قرار گیرد؛ اما در دستگاه اسلامی، باید هر کس خود را در مقابل خدا مسئول بداند و بیشترین نگرانی‌اش، نارضایتی خداوند باشد و بقیه مسایل برای او در درجه‌های بعدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی ملت و دولت، دو نهاد متباین نیستند؛ دولتی‌ها بخشی از مردم هستند که به حسب تقسیم کار، یک سری از وظایف اجتماعی را بر عهده گرفته‌اند و باید انجام دهند؛ اگر در نظر آن‌ها چند کار، مساوی باشد، کاری برای آن‌ها اولویت دارد که رضای الهی و خدمت به خلق خداوند در آن بیشتر باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: از این مقدمات می‌توان نتیجه گرفت که مسئولانی که در سطح بالاتر هستند، باید نیروهای تحت امر خود را به گونه‌ای رشد دهند که این ارزش‌ها در آن‌ها بیشتر به چشم بخورد؛ این مسئله بستگی به تقویت عقائد، اندیشه‌های اسلامی و تربیت‌های عملی دارد و لذا برنامه‌های عقیدتی و سیاسی، از همان اوایل انقلاب مورد توجه قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: ما هم باید سعی کنیم روح این مطلب را تقویت کنیم و صرفا به اسم، آمار و ظواهر اکتفا نکنیم تا نیروی‌هایی که در نظام اسلامی مشغول کار هستند، بین خود و خدایشان، تعهد داشته باشند و روز‌به‌روز ارزش کارشان بیشتر شود.

گفتنی است دیدار سردار اشتری و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی 15 مهرماه سال جاری در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) صورت گرفت.

انتهای پیام/

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...