نسخه دوم نرم‌افزار «مشكات» منتشر شد

در این نرم‌افزار كه برای عرضه آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله‌تعالی‌عليه تولید شده، متن 100 جلد از كتاب‌های آن حكیم فرزانه در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی همراه با امكانات پژوهشی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی به منظور فراهم کردن زمینه دسترسی بیشتر علاقمندان به آثار حضرت استاد رضوان‌الله‌عليه، پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آماده‌سازی و عرضه نسخه دیجیتال کتاب‌های معظم‌له به همت کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، این نسخه از نرم‌افزار «مشكات» آماده شده و به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نرم‌افزار علاوه بر امكان مطالعه متن 100 جلد از كتاب‌های حكیم فرزانه علامه مصباح یزدی رضوان‌الله‌عليه در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی، امكانات پژوهشی از قبیل جستجوی ساده و پیشرفته، فیش‌برداری، نشانه‌گذاری، حاشیه‌نویسی، یادداشت‌نویسی و... در نظر گرفته شده است. دسترسی به آثار صوتی و تصویری این استاد برجسته از دیگر امكانات این نرم‌افزار است. سایر كتاب‌های مرحوم علامه مصباح یزدی رضوان‌الله‌عليه نیز تدریجاً به این مجموعه افزوده می‌شود.

بنا به گفته خبرنگار ما به نقل از دست‌اندركاران آماده‌سازی نرم‌افزار «مشكات»، این نرم‌افزار كه به صورت رایگان عرضه می‌شود، محدودیت نصب نداشته و كاربران می‌توانند با نصب آن در فلش یا كارت حافظه بدون نگرانی نسبت به از دست دادن نتایج مطالعه و پژوهش خود، از آن به صورت پورتابل روی هر سیستمی استفاده كنند. هم‌چنین به‌روزآوری محتوا و امكانات برنامه در حین استفاده از آن از طریق اینترنت به كاربران اطلاع‌رسانی می‌شود.

علاقمندان می‌توانند این نرم‌افزار را از طریق پیوند  mesbahyazdi.ir/meshkat2  دانلود كنند یا لوح فشرده آن را از انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه‌الله‌ و نمایندگی‌های آن دریافت كنند.