«انقلاب اسلامی، جهشی در سیر تحولات سیاسی تاریخ» از چاپ خارج شد

-

کتاب « انقلاب اسلامی، جهشی در سیر تحولات سیاسی تاریخ» از چاپ خارج شد.
این کتاب که برگرفته از سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی قبل از خطبه‌های نماز جمعه تهران است، به همت آقای قاسم شبان‌نیا تدوین و توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.
این اثر که مشتمل بر بیست و یک بخش و چهارصد و هشتاد و هفت صفحه است، ضمن تشریح فلسفه و منشأ پیدایی انواع حکومت‌ها به بحث از منشأ عظمت انقلاب اسلامی می‌پردازد. عمده‌ مطالب مورد بحث در این کتاب عبارتند از: نظریاتی دربارة ماهیت تحولات اجتماعی، معرفی حرکت انبیای الهی به عنوان منشأ تحولات اجتماعی، تشریح فرایند شکل‌گیری این تحولات با توجه به عناصری چون وحی، حق و باطل و اراده انسان‌ها. همچنین مباحثی دربارة ویژگی، ماهیت و هدف حرکت انبیا، منشأ پیدایش نظریه دموکراسی در غرب، ماهیت حکومت دموکراسی لیبرال و جایگاه ممتاز حکومت اسلامی، آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، آسیب‌های فراروی نهادهای اجتماعی، نقش انگیزه‌های فردی در ایجاد فساد، جایگاه آموزه‌های دینی در ایجاد انگیزة صالح، بررسی نقش خواص در هدایت یا انحراف جامعه، عوامل کسب پیروزی، و نقش معنویت و امدادهای غیبی در پیروزی مسلمین از دیگر سرفصل‌های مهم این كتاب است.
خواندن این كتاب ارزشمند را به همه به‌ویژه جوانان توصیه می‌كنیم. علاقمندان می‌توانند این کتاب را به قیمت 37000 ریال از نمایندگی‌های پخش انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تهیه کنند.

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...