آیت الله مصباح یزدی« نوک پیکان تهاجم دشمن، بسوی دانشگاه است»

- دکتر باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه‌شنبه 84/12/09 با آیت الله مصباح یزدی دیدار و گفتگو کرد. رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این دیدار گفت : امیدواری و خوشحالی از حضور این دولت از آن جهت است که بیش از پیش به بعد فرهنگی توجه نموده ودر تلاش است، نگرانی و دغدغه‌هایی را که در این زمینه وجود دارد، برطرف نماید. حتی دغدغه بزرگ مقام معظم رهبری ـ‌دامت برکاته‌ـ  نیز همین موضوع است. امروز نوک پیکان تهاجم فرهنگی و تنها امید دشمن، متوجه دانشگاه‌هاست ،چنان که راه اصلاح هم از دانشگاه شروع می شود.

-

دکتر باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه‌شنبه 1384/12/09 با آیت الله مصباح یزدی دیدار و گفتگو کرد. رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این دیدار گفت : امیدواری و خوشحالی از حضور این دولت از آن جهت است که بیش از پیش به بعد فرهنگی توجه نموده ودر تلاش است، نگرانی و دغدغه‌هایی را که در این زمینه وجود دارد، برطرف نماید. حتی دغدغه بزرگ مقام معظم رهبری ـ‌دامت برکاته‌ـ  نیز همین موضوع است. امروز نوک پیکان تهاجم فرهنگی و تنها امید دشمن، متوجه دانشگاه‌هاست ،چنان که راه اصلاح هم از دانشگاه شروع می شود.

 

به گزارش روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه نعمت‌های بیکران خداوند همچون نعمت انبیا و ائمه اطهار قابل مقایسه با هیچ نعمتی نیست، افزود: در دوران ما خدای متعال، نعمت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را به امت اسلامی و بلکه به همه انسان‌ها عطا فرمود که در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است.

این نعمتی هم که خداوند اخیراً به ما داد، یعنی روی کار آمدن دولت جدید که با شعار اسلام خواهی و عدالت خواهی توفیق خدمت گذاری را نصیب خود نمود در واقع احیای همان نعمت انقلاب است.
وی تاکید کرد: بنده به سهم خود عاجر از شکر چنین نعمتی هستم ،چرا که وضعیت به گونه ای شده بود که می‌رفت انقلاب رو به ضعف کشیده شود.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: با روی کارآمدن این دولت، جهشی در جامعه ایجاد شد. تحولی که دقیقاً امیدها را زنده کرد و بارقه امید در دل‌ها روشن شد، امید به این که دوباره انقلاب اسلامی، احیا گردد وارزش‌های اسلامی مجدداً مطرح شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش حوزه در تبیین مسایل فرهنگی، اعتقادی و اسلامی، ادامه داد: کمکی که ما می‌توانیم به این دولت کنیم و شکر این نعمت نیز حساب می‌شود، آن است که تخصص‌های خود را در اختیار مجموعه دولت قرار دهیم تا ان‌شاءالله بتوانیم، در جهت تقویت مسایل فرهنگی و اسلامی گام برداریم.
آیت‌الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خدمات بسیار خوبی توسط دولت جدید انجام گرفته که هر کسی توجه کند، آنها را تصدیق خواهد کرد.

ایشان با اشاره به این‌ حقیقت كه عنصر اصلی این انقلاب، عنصر فرهنگی است ادامه دادند: از فرمایشات امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا کاملاً مشهود است که دغدغه اصلی آنها نیز تحول فرهنگی در کشور می‌باشد، به این معنا که فرهنگ اسلام در جامعه حاکم شود و ارزش‌ها و احکام اسلامی اجرا گردد.

وی افزود: متاسفانه این بعد ـ‌فرهنگی‌ـ در انقلاب اسلامی رشد چندانی نکرد، هر چند که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و صنعتی پیشرفت‌های بسیار خوب و قابل توجهی داشته‌ایم .

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: جا دارد که این دولت کریمه و همه کسانی که به نحوی مسؤلیت دارند به این نکته توجه کنند و در کنار مشکلات طاقت‌فرسایی که برایشان هست توجه بیشتری به فرهنگ کشور کنند. فرهنگ مورد نظر ما همان معنایی است که مقام معظم رهبری فرمود؛ « منظور ما از فرهنگ، عقاید و اخلاق است.» عضو جامعه مدرسین در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه کسانی در طول این 27 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پژوهش‌ها و تحقیقات بسیاری در زمینه فرهنگ اسلامی انجام داده‌اند، افزود: در حوزه کسانی حاضرند، بدون هیچ چشم‌داشتی در ارائه طرح‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت فرهنگی و نیز تکمیل و اجرای آن مشارکت داشته باشند.

در ابتدای این دیدار، دکتر باقری لنکرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در این وزارت‌خانه، گفت: چند دوره آموزشی که می‌تواند زمینه‌ساز بعضی از حرکت‌های خوب فرهنگی باشد در شورای گسترش به تصویب رسیده که عبارتند از: 1ـ دوره پزشکی ایرانی ـ اسلامی 2ـ دوره اخلاق پزشکی در مقطع فوق‌لیسانس که به نظر می‌رسد گام خوبی در جهت نهادینه‌کردن این بحث در دانشگاه‌ها باشد 3ـ بحث بازنگری دروس معارف اسلامی که قصد داریم این درس‌ها را در کل دوره تحصیلی ممزوج کرده و منحصر به دو سال ابتدای تحصیل نشود. این برنامه در حال حاضر مراحل کارشناسی خود را طی می کند تا ان‌شاء‌الله به یک برنامه عملیاتی تبدیل گردد.

تاریخ: 
1384/12/9

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...