آیت الله مصباح یزدی : جدایی اسلام و انقلاب مهم‌ترین هدف دشمن است.

- آیت الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه های یزد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند به بشر عنایت کرده، گفت: این نعمت با توجه به تأثیری که در سعادت انسان‌ها دارد در طول تاریخ کم‌نظیر است و باید برای شناساندن آن به جهانیان بیش از پیش تلاش کرد .

-

آیت الله مصباح یزدی در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه های یزد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران از بزرگترین نعمت‌هایی است که خداوند به بشر عنایت کرده، گفت: این نعمت با توجه به تأثیری که در سعادت انسان‌ها دارد در طول تاریخ کم‌نظیر است و باید برای شناساندن آن به جهانیان بیش از پیش تلاش کرد .

 وی اصلی‌ترین رکن انقلاب را بُعد فرهنگی آن دانست و گفت: این انقلاب دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بود، اما آنچه از همه مهمتر بوده و هست، بُعد فرهنگی و تعامل با افکار مردم است.آنچه موجب شد جوانان ما به مقابله دشمن رفته و سینه خود را سپر کنند، تأثیر همین بعد فرهنگی بود. رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تأثیر دوره های آموزشی طرح ولایت در جهت نشر اندیشه اسلامی را بسیار مفید و سازنده ارزیابی کرد و ابراز داشت: بنای این طرح براساس منویات و دوراندیشی‌های رهبر معظم انقلاب پایه گذاری شد که الحمدلله برکات زیادی تاکنون داشته و آثار آن چشم گیر است. عضو مجلس خبرگان رهبری علمیات‌های استشهادی در کشورهای اسلامی اشغال شده را متأثر از باورهای دینی و اعتقادی بیان کرد و گفت: وقتی یک نوجوان سیزده ساله با عشق و علاقه به استقبال مرگ می‌رود قطعا در باور او شهادت به خوبی شکل گرفته است و دشمن می‌خواهد همین باورهای ارزشمند را از ما بگیرد. وی فیلم‌‌های مبتذل را یکی از مخرّب ترین ابزار های انحراف افکار و تضعیف باورهای نسل جوان عنوان کرد و افزود: گاهی انسان با مشاهده یک فیلم و بدون اینکه متوجه شود، به سوی افکار الحادی و انحرافی سوق داده می‌شود. آیت‌الله مصباح یزدی در پایان سخنان خود، جدایی اسلام و انقلاب را مهمترین هدف دشمن دانست و اظهار داشت: جایگزینی باورها و ارزش‌های ساختگی به جای مفاهیم عمیق دینی از جمله برنامه های دشمن در جهت تضعیف پشتوانه فرهنگی جوانان می باشد که برای تغییر فرهنگ در دو جبهه تلاش می‌کند؛ یکی تغییر افکار جوانان و دیگری تغییر آداب و رسوم اجتماعی.