آیت الله مصباح یزدی: ولایت فقیه، ستون خیمه اسلام است

استاد حوزه علمیه قم در جمع گروهی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولی فقیه ستون خیمه اسلام است كه بدون آن اسلام از بین خواهد رفت

استاد حوزه علمیه قم در جمع گروهی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ولی فقیه ستون خیمه اسلام است كه بدون آن اسلام از بین خواهد رفت.

حضرت آیت‌‌الله مصباح یزدی در این دیدار با استناد به آیاتی از قرآن كریم، سنت آزمایش را یكی از سنت‌‌های استثنا ناپذیر الهی عنوان كرد و گفت: هدف از خلقت، آزمایش و امتحان بوده و همه افراد، حتی پیامبران و ائمه(ع) نیز مشمول این سنت هستند.

وی با بیان مثال‌‌هایی از قرآن كریم اظهار داشت: آزمایش هر انسانی به اندازه معرفت و بینش اوست و رد شدن در امتحان الهی نه فقط باعث عدم ترقی، بلكه سبب سقوط انسان می‌‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌‌كه گاهی گروهی از مردم و یا حتی یك امت مورد امتحان الهی قرار می‌‌گیرند، گفت: اگر این گروه یا امت در امتحان الهی رد شوند، خداوند آنها را دچار عذاب و امت دیگری را جایگزین آنها می‌‌كند.

وی افزود: در طول تاریخ اسلام، ایران به مهد رشد و بالندگی اسلام تبدیل شد، به گونه‌‌ای كه از حجاز كه زادگاه اسلام بوده، سبقت گرفت، و امروزه به عنوان ام‌‌القرای جهان اسلام شناخته می‌شود. به همین واسطه امت ما لحظه به لحظه مورد آزمایش الهی است؛ و كسانی چون شهدا به بهترین وجه در امتحان قبول شدند؛ اما ما باید توجه داشته باشیم كه اگر در این آزمایش مردود شویم، خداوند ملت دیگری را جایگزین ما خواهد كرد.

وی با اشاره به وصیت‌‌نامه شهدا و آثار به جای مانده از بزرگان گفت: در این آثار بر نكاتی مانند حفظ اسلام، ارزش‌‌ها و دستاوردهای آن، از جمله ولایت فقیه تأكید بسیاری شده است.

وی افزود: هدف از برپایی انقلاب اسلامی، همان‌گونه كه در سخنان حضرت امام(ره) آشكار است، اجرایی کردن اسلام و عمل به احكام اسلامی است و تنها استفاده از نام اسلام كافی نیست؛ بلكه همه امور كشور باید مطابق موازین اسلام باشد و بر اساس آن عمل شود و حتی دفاع از آب و خاك كشور نیز زمانی ارزش واقعی پیدا می‌‌كند كه برای اسلام باشد.

علامه مصباح یزدی ولی فقیه را ستون خیمه اسلام در زمان غیبت معرفی كرد و افزود: در نظام اسلامی هر چیزی به امر و فرمان ولی فقیه مشروعیت می‌یابد؛ چرا كه ولایت فقیه سایه‌‌ای از وجود حضرت بقیه الله الاعظم(عج) است، و به همین دلیل باید حقیقت ولایت فقیه را شناخت و بینش خود را در این زمینه افزایش داد.

وی ادامه داد: هر حركت و فعالیتی در جهت تضعیف ولایت فقیه، موجب ضربه به اسلام و حركتی شیطانی است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم بر جدی گرفتن دین در همه زمینه‌ها تأكید و خاطر نشان كرد: نباید در عمل به احكام خداوند سستی و مسامحه كرد، و باید توجه داشت كه پیروزی‌‌ها و توفیق‌‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به بركت اعمال صالحی است كه درگوشه و كنار صورت گرفته و هرچه این اعمال بهتر و بیشتر شود، نعمت‌های بیشتری از سوی خداوند به سوی این ملت سرازیر می‌شود و اگر این نعمت‌ها كفران شده و در عمل به احكام اسلام كوتاهی شود، نتیجه آن محروم شدن از بركات الهی و مبتلا شدن به عذاب خواهد بود.

گفتنی است این دیدار صبح پنج‌شنبه 1388/08/21 در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

برای شنیدن صوت این جلسه این‌جا را کلیک کنید!

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «صهبای حضور» منتشر شد.
همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه بندگی خدا و ماه نزول قرآن، کتاب صوتی «صهبای حضور» در پایگاه...
كيف نكون أحبّاء الله؟
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين والصلاة والسلام على سيّد الأنبياء والمرسلين...
لا ننفق أعمارَنا بسخاء
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين والصلاة والسلام على سيّد الأنبياء والمرسلين حبيب إله...
العبوديّة لله الهدف النهائي لدولة صاحب الزمان(عج) العالميّة
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين اللهُمّ...
الإسلام والمسؤوليّات الاجتماعيّة
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين والصلاة والسلام على سيّد الأنبياء والمرسلين حبيب إله...
کتاب صوتی «آفتاب ولايت» منتشر شد
 همزمان با میلاد با سعادت حضرت صاحب‌الزمانعجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، کتاب صوتی «آفتاب ولایت»...