آیت الله مصباح یزدی: انقلاب اسلامی به ایران عزت بخشید

آیت الله مصباح یزدی نهضت امام خمینی(ره) را نقطه عطفی در تاریخ كشور خواند و گفت: انقلاب اسلامی به ایران عزت بخشید. حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار با رئیس و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد با اشاره به تعدد رشته‌های مختلف گفت:

آیت الله مصباح یزدی نهضت امام خمینی(ره) را نقطه عطفی در تاریخ كشور خواند و گفت: انقلاب اسلامی به ایران عزت بخشید.
حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار با رئیس و جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد با اشاره به تعدد رشته‌های مختلف گفت: دانشمندان و نخبگان جامعه باید متوجه باشند، قوام انسانیت انسان به چیست و چگونه باید آن را رشد داد.
وی افزود: دانشگاه‌های كشور ما چون از غرب اقتباس شده، نیازهای انسان را فقط در مادیات خلاصه كرده و كسب درآمد و امرار معاش به عنوان تنها هدف تحصیل قلمداد می‌شود.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینكه علم و صنعت و تكنولوژی تنها یكی از شؤونات انسانیت است، گفت: گاهی جلو رفتن در برخی كارها و متمركز كردن توجه به آنها باعث می‌شود بقیه كارها بر زمین بماند، و این مانند انسانی است كه فقط برخی از اندام‌های او رشد كرده و اندام‌های دیگر او كوچك و ضعیف بماند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دانشمندان باید اصل انسانیت را شناخته و خود رادر حد حیوانات تنزل ندهند و تنها به نیازهای مادی و دنیوی توجه نكنند.
علامه مصباح یزدی با بیان اینكه رشد صنعت و اقتصاد بدون رشد فرهنگی و معنوی رشدی متوازن نیست، تأكید كرد: باید همه مؤلفه‌های واقعی رشد و تعالی انسان شناسایی و برای رشد هماهنگ آنها راهكاری ارائه شود.
علامه مصباح یزدی در ادامه ضمن اشاره به عظمت نعمت انقلاب اسلامی، نهضت امام خمینی(ره) را نقطه عطفی در تاریخ ایران دانست و خاطر نشان كرد: ما ، مثل ماهیانی درون آب هستیم كه متوجه ارزش آب نیستند.
وی به ثمرات انقلاب اسلامی در پیشرفت علمی و افزایش عزت ایران اسلامی اشاره كرد و گفت: اگر وضع ایران امروز را با سابق مقایسه كنیم متوجه این عزت خواهیم شد. در گذشته سفیر رده پایین آمریكا به شاه ایران امر و نهی می‌كرد؛ اما امروز رئیس جمهور آمریكا مشكل خود را كیفیت برخورد با ایران هسته‌ای عنوان می‌كند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌كه هر قدر ارزش چیزی بیشتر باشد خطرات بیشتری هم آن را تهدید می‌كند، ادامه داد: امروز كشور ما در قله بلندی قرار گرفته و همان‌گونه كه برای رسیدن به این قله و كسب این افتخارات زحمات زیادی كشیده شده، به همین اندازه سقوط از این قله خطرناك است.
وی ضمن بیان خاطراتی افزود: عده‌ای معتقد بودند با این شتابی كه غرب در مسیر علم و تكنولوژی گرفته نه تنها ایران نمی‌تواند به گرد آنها برسد، بلكه هر روز این فاصله بیشتر خواهد شد و به همین دلیل باید با آمریكا و غرب رابطه داشته باشیم، زیرا آنها علم و تكنولوژی را به دوستان خود هم به راحتی انتقال نمی‌دهند؛ چه رسد به كشوری دشمنشباشند. اما پیشرفت ایران در مسائل مختلف از جمله فن‌آوری هسته‌ای به قدری بوده كه برای هیچ‌كس قابل باور نیست و این به بركت خودباوری و اعتماد به نفس جوانان ایرانی بود.
آیت الله مصباح یزدی با بیان اینكه اشتغالات نباید ما را از حیله‌های دشمنان غافل كند، افزود: كشورهای استعمارگر همان‌گونه كه در صنعت پیشرفت كرده‌اند در سلطه‌گری و حیله‌های استعماری نیز پیشرفت كرده‌اند.
وی با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص كسب بصیرت گفت: باید از قضاوت‌های سطحی پرهیز كرده، به عمق حوادث پی ببریم؛ زیرا دشمنان برای این‌كه ما را از شخصیت دینی و ملی محروم كنند نقشه‌های عمیق و دقیقی ترسیم كرده‌اند و ما نیز باید بر هوش و بصیرت خود بیفزاییم تا فریب نخوریم.
علامه مصباح یزدی علاقه به دین اسلام و اهمیت دادن به ارزش‌های اسلامی، رشد معنوی و تقرب الی الله، و مهربانی و صمیمت را از عناصر رشد انسانی دانست و گفت: انسان بدون این عناصر نمی‌تواند به مقام خلیفةاللهی دست یابد.
وی افزود: به بركت این انقلاب و به همت امام خمینی(ره) و فداكاری شهدا زمینه رشد معنوی انسان‌ها فراهم شد و باید مراقب بود كه توجه به بعد مادی و دنیوی، باعث تنزل رتبه ما در حد حیوانات نشود.
وی در ادامه افزود: خداوند نعمت‌های معنوی را نیز برای بشر آفریده است و عطش مردم نیز به مسائل معنوی زیاد است، اما عرضه آن كم است.
این دیدار روز شنبه، 3 بهمن ماه در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

برای دریافت صوت این جلسه اینجا را کلیک کنید!