حضرت علامه مصباح یزدی: در برابر ایمان سید حسن نصرالله احساس حقارت كردم

استاد حوزه علمیه یزد با اشاره به ایمان قوی و ارادت سید حسن نصرالله نسبت به ولی فقیه، این دو ویژگی برجسته را شاخصه مهم ایشان ذكر كرد. حضرت علامه مصباح یزدی در مراسم بزرگ‌داشت رهبران شهید حزب‌الله لبنان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهیدان گران‌قدر گفت:

استاد حوزه علمیه یزد با اشاره به ایمان قوی و ارادت سید حسن نصرالله نسبت به ولی فقیه، این دو ویژگی برجسته را شاخصه مهم ایشان ذكر كرد.
حضرت علامه مصباح یزدی در مراسم بزرگ‌داشت رهبران شهید حزب‌الله لبنان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این شهیدان گران‌قدر گفت: به جز شهدای كربلا، نظیری برای این شهدا سراغ ندارم؛، زیرا این عزیران از لحاظ علم، تقوا، فضیلت، جهاد، فداكاری و ایثار نمونه و موجب افتخار بشریت بودند.
وی با استناد به آیاتی از قرآن كریم گفت: شهدا محبوب خداوند متعال هستند و این نعمت بزرگی است كه برای همگان قابل درك نیست.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به عظمت مقاومت‌ها، شجاعت‌ها و فداكاری‌های حزب‌الله لبنان، به بیان خاطراتی از دیدار خود با سید حسن نصرالله اشاره كرد و گفت: هر كس به موقعیت حزب‌الله و نقش مجاهد بزرگ، «عماد مغنیه» در آن آگاه باشد، می‌داند كه فقدان او مصیبتی عظیم برای حزب الله بود؛ از این رو قبل از شرفیاب شدن خدمت سیدحسن نصرالله خود را آماده كردم كه این مصیبت را به ایشان تسلیت عرض كنم. اما در لحظه دیدار، با مردی با نشاط و سرزنده روبه رو شدم كه این حادثه را موهبتی الهی و دارای حكمت‌های بسیار می‌داند. صلابت ایشان در برابر این حادثه موجب شد كه بنده به عنوانی كسی كه بیش از 60 سال در حوزه‌های علمیه برای شناخت معارف اهل بیت(ع) تلاش كرده، در مقابل ایمان این مرد، احساس حقارت كنم.
وی یكی دیگر از ویژگی‌های سید حسن نصرالله را ارادت ویژه او نسبت به ولی فقیه عنوان كرد و گفت: با وجود این‌كه ایشان شخصیتی جهانی است، اما در مقابل ولی امر، مثل یك سرباز در برابر فرمانده خود رفتار كرده و تسلیم اوامر ایشان است و به گفته خودش نه فقط مطیع دستورات رهبری است، بلكه هر چه را كه احتمال بدهد مایه خشنودی ولی فقیه است، انجام می‌دهد.
رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خطاب به سید حسن نصرالله گفت: السلام علیك یابن امیرالمؤمنین(ع)؛ نصّرك الله نصراً عزیزاً.
وی در بخش دیگری از سخنانش با استناد به آیه‌ای از قرآن كریم گفت: كسانی كه رابطه بندگی خود را با خدا محكم كرده و در راه او مقاومت می‌ورزند، خداوند هم آنها را یاری می‌كند.
ایشان با اشاره به فشارهای آمریكا و استكبار گفت: مؤمنان با اتكا به الطاف الهی، در برابر فشارها و تهدیدهای دشمنان نه فقط استقامت می‌ورزند، بلكه بر ایمانشان نیز افزوده می‌شود و مصداق بارز این امر، حزب‌الله لبنان و فرمانده عظیم‌الشان آنهاست كه با وجود این‌كه آمریكا و هم‌پیمانانش اطراف كشورشان را احاطه كرده و از همه امكانات و ابزارهای خود برای فشار آوردن بر آنها استفاده می‌كنند، در عین متانت و آرامش، بالاترین فداكاری‌ها را از خود نشان می‌دهند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از قرآن كریم كه در باره جنگ بدر نازل شده است، افزود: اگر دو عامل صبر و مقاومت، و رعایت تقوای الهی در بین مؤمنان رعایت شود، خداوند آنها را حتی با نزول فرشتگان یاری خواهد كرد؛ هم‌چنان‌كه نمونه‌های بارز امدادهای الهی در جنگ 33 روزه لبنان كاملاً عیان و آشكار بود.
علامه مصباح یزدی ادامه داد: كسانی كه در گوشه و كنار دنیا با عربده‌كشی قصد تسلط بر مؤمنان را دارند، باید بدانند آنها به ظاهر در مقابل چند جوان حزب‌اللهی و عاشق سید الشهدا(ع) ایستاده‌اند، ولی در حقیقت به مقابله با خداوند متعال پرداخته‌اند.
وی در پایان تأكید كرد: اگر دل مؤمنان متوجه خدا باشد و به هیچ كس وابستگی نداشته باشند، مشمول عنایات خداوند متعال خواهند بود و هیچ قدرتی نمی‌تواند با آنها مقابله كند.

برای دریافت متن و صوت این جلسه اینجا را کلیک کنید!