علامه مصباح یزدی: ملت مسلمان در سایه ایمان به خدا هرگز به بن بست نمی‌رسد

استاد حوزه علمیه قم با تأكید بر شكرگزاری و تذلل عبد در برابر خالق خویش گفت: استكبار جهانی و در رأس آنها آمریكا با این همه تجهیزات و امكانات و قدرت ظاهری در مقابل یك عده پابرهنه عاجز هستند ، چرا كه عزت این ملت مسلمان از جانب خداوند و در سایه شكرگزاری و تذلل در برابر او عطا شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مصباح یزدی ، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از كارمندان سپاه قم گفت:
استاد حوزه علمیه قم با تأكید بر شكرگزاری و تذلل عبد در برابر خالق خویش گفت: استكبار جهانی و در رأس آنها آمریكا با این همه تجهیزات و امكانات و قدرت ظاهری در مقابل یك عده پابرهنه عاجز هستند ، چرا كه عزت این ملت مسلمان از جانب خداوند و در سایه شكرگزاری و تذلل در برابر او عطا شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مصباح یزدی ، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از كارمندان سپاه قم گفت: بزرگترین نعمت اجتماعی كه خدا به یك ملت مسلمان داده است، همین انقلاب اسلامی است كه تاكنون به هیچ امتی به غیر از مردم مسلمان ایران این نعمت با این وسعت ارزانی نشده است.
علامه مصباح یزدی با بیان اینكه هرچه نعمت بزرگتر باشد، شكر آن نیز بیشتر است گفت: همانطور كه به هیچ ملتی این نعمت بزرگ داده نشده است، هیچ ملتی نیز وظیفه‌ای سنگین‌تر از مردم مسلمان ایران در پاسداری از اسلام و ارزشهای اسلامی ندارد.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: یك وظیفه عمومی كه برای همگان مطرح است و اختصاصی به قشر ، صنف، جنسیت و سن خاصی ندارد این است كه هر فرد برای حفظ و تقویت این نظام باری به دوش گرفته و با توجه به شغل و صنف خود در راه حفظ نظام بكوشد.
وی ادامه داد: اگر فردی از راه‌های مختلفی می‌تواند به نظام خدمت كند، باید ببیند در كدام یك از كارها می‌تواند مفید‌تر باشد و آن كار برای نظام با ارزش‌تر است.
علامه مصباح یزدی با اشاره به اینكه خداوند انسان بلند همت را دوست دارد، ادامه داد: در هیچ برهه‌ای از زمان نباید به آنچه داریم راضی باشیم و باید برای ترقی همواره سعی و تلاش كنیم و هرگز در این راه ناامید نشویم، چرا كه خداوند به ما كمك خواهد كرد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قران كریم در خصوص جنگ بدر ادامه داد: در جنگ بدر مسلمانان آمادگی لازم برای جنگ را نداشتند و كمبود امكانات و نیروی انسانی زمینه را برای شكست آنها فراهم كرده بود، اما با استغاثه به درگاه خداوند، خداوند با نزول فرشتگانی آنها را یاری داد و در جنگ پیروز كرد.
وی ادامه داد: درهمه دولت‌ها استفاده از امكانات، تكنولوژی، بودجه، آموزش و مهارت وجود دارد، اما استغاثه به خداوند همه‌جا وجود ندارد، چرا كه خداوند این توكل و اتكا به خودش را تنها به دوستانش مرحمت كرده است و ملت مسلمان نیز باید اینگونه باشند تا در مواقع حساس خداوند آنها را یاری دهد.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) افزود: از همین روست كه ملت مسلمان هرگز به بن بست نمی‌رسد، چرا كه اگر در دام دشمن هم گرفتار شود، بازهم دلش با خداست و این قدرتی است كه با بودجه ، تكنولوژی و كسب مهارت به دست نمی‌آید.
حضرت علامه مصباح یزدی با اشاره به مراحل دستگیری ریگی گفت: اگر دل انسان با خدا باشد، سبب می‌شود، در مواقع حساس جرقه‌های لازم در فكر او ایجاد شود و به پیروزی‌های بزرگ منجر شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطراتی از شخصیت‌های بزرگی همچون مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله گفت: وقتی این افراد اینگونه در مقابل خداوند بندگی می‌كنند، خداوند هم پیروزی‌هایی نصیبشان می‌كند، كه همه را به حیرت وامی‌دارد.
وی با تأكید بر شكرگزاری و تذلل عبد در برابر خالق خویش گفت: استكبار جهانی و در رأس آنها آمریكا با این همه تجهیزات و امكانات و قدرت ظاهری در مقابل یك عده پابرهنه عاجز هستند ، چرا كه عزت این ملت مسلمان از جانب خداوند و در سایه شكرگزاری و تذلل در برابر او عطا شده است.
آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: هر چند تكنولوژی، آموزش، كسب مهارت و تجربه نیاز است و باید در راه كسب این موارد تلاش كرد، اما باید باور داشت آنچه مهمتر از همه است، ارتباط با خداست.
وی با اشاره به آیات قرآن كریم گفت: هرچند خداوند برای یاری مؤمنین در جنگ بدر، ملائكه را نازل كرد، اما قرآن پیروزی را تنها از آن خداوند می‌داند یعنی باید باور داشته باشیم، پیروزی تنها از آن خداست و این نوع نگاه باعث شد كه امام فرمود: خرمشهر را خدا آزاد كرد.
علامه مصباح یزدی ادامه داد: تا این تفكر و بینش وجود داشته باشد، ملت مسلمان هرگز به بن بست نخواهند رسید.

آخرین محتوای سایت

راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...