آیت‌الله مصباح یزدی: مهم‌ترین خدمت، آشنا کردن مردم به دین است

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: نعمت‌ها‌ی مادی، هر اندازه هم که مهم باشند، تنها در این دنیا برای ما سودمند هستند، اما نعمت شناخت دین و اهل‌بیت‌علیهم‌السلام ابدی است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام رضاعلیه‌السلام اهواز گفت: مهم‌ترین نعمت‌ها‌ی الهی، آن دسته از نعمت‌هایی است که مربوط به شناخت خداوند و مسایل دینی است.
علامه مصباح یزدی با بیان نمونه‌هایی گفت: نعمت‌ها‌ی مادی، هراندازه هم که مهم باشند، تنها در این دنیا برای ما سودمند هستند، اما نعمت شناخت دین و اهل‌بیت‌علیهم‌السلام ابدی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که روحانیان واسطه‌های فیض خداوند هستند که رحمت بی‌پایان الهی را به بندگان می‌رسانند، گفت: اگر دین و آنچه به آن مربوط است بالاترین نعمتی است که خدا به انسان‌ها داده، مهم‌ترین خدمت به مردم نیز آشنا کردن آنها با معارف دین است.
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: باید قدرشناس این نعمت بزرگ باشیم و اولین گام در شکرگزاری، درك اهمیت این نعمت و سعی در دریافت كردن کامل آن است.
وی با بیان مثالی منظور از دریافت كردن کامل را ضایع نكردن نعمت و فراگرفتن این علوم و معارف دانست و افزود: قدم بعدی در شکر این نعمت، استفاده درست از آن است و باید سعی کنیم که این نعمت را در راهی که مطلوب خداست به کار ببریم.
آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به این‌که بر اساس وعده قطعی خداوند شکر نعمت باعث افزایش آن می‌شود، ادامه داد: توجه به این نکته موجب می‌شود تا فرد برای فراگیری علوم اسلامی بیشتر تلاش کند و همه توان خود را در این راه به کار گیرد.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم، وظیفه طلاب را جدیت در تحصیل، خودسازی و ترویج دین در جامعه دانست و گفت: برای این‌که این نعمت خدا را به درستی بشناسیم باید خوب درس بخوانیم و در مرحله بعد به آموخته‌های خود عمل کنیم و برای ترویج و توسعه این معارف در جامعه بكوشیم.
وی ترویج معارف در جامعه را نیازمند شناختن جامعه و مسایل سیاسی اجتماعی دانست و گفت: برای این‌که بتوانیم این نعمت الهی و برکات آن را که در سایه دین نصیب مردم می‌شود، به مردم بشناسانیم باید جامعه را بشناسیم و بدانیم در چه شرایطی قرار داریم.
این دیدار 29 خردادماه در سالن تشریفات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام شد.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...