آیت الله مصباح یزدی: هیچ کاری در عالم باارزش تر از یاد سیدالشهدا علیه‌السلام نیست

پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله‌مصباح یزدی: علامه مصباح یزدی اظهار داشت: هیچ عملی در دنیا برای انسان‌ها اعم از کافر، مسلمان، مسیحی و... ارزشمند‌تر از یاد اباعبدالله‌ علیه‌السلام نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله‌مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) شب سه شنبه در دیدار جمعی از فرماند هان و مدیران ارشد نیروی دریایی سپاه با ایشان ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت: انسان‌ها به قدر لیاقتشان از مبدأ صفر تا بی‌نهایت می‌توانند از دریای فضایل امام حسین ‌علیه‌السلام بهره گیرند.
وی افزود: روایات بسیار عجیبی از وجود مبارک پیامبر اسلام در باره فضایل محبت، توسل، یاد و گریه برای سالار شهیدان، حضرت امام حسین‌علیه‌السلام صادر شده است که نظیر آنها در مورد کمتر کسی بیان شده است.
استاد اخلاق حوزه علمیه به برخی از شبهات در مورد تطابق آیات قرآن با روایات وارده در منزلت ابا عبدالله الحسین‌علیه‌السلام اشاره و بیان کرد: برخی از افراد در اثر ضعف علمی یا وسوسه‌های شیطان شبهه می‌کنند که خداوندی که در قرآن می‌فرماید اگر کسی حتی به اندازه سرسوزنی گناه کند جزای آن را می‌بیند، چگونه ممکن است گناهان افرادی را ببخشد که برای حسین‌علیه‌السلام گریه می‌کنند حتی اگر به اندازه ریگ‌های بیابان باشد؟
وی مردم را به سه دسته در برابر شبهات وارده در باره فضایل امام حسین‌علیه‌السلام تقسیم کرد و ابراز کرد: گروهی از سر حماقت و لجاجت صریحاً بیان می‌کنند که این روایات دروغ است اما گروه دیگر احتیاط پیشه می‌کنند و انکار نمی‌کنند اما روایات کم نظیر در منزلت امام حسین علیه‌السلام را مبالغه‌آمیز می‌دانند و می‌گویند این عبارات از علاقه افراطی نسبت به امام حسین‌ علیه‌السلام ناشی می‌شوند.
آیت الله مصباح یزدی دلیل اصلی شبهه این دو دسته نسبت به احادیث وارده در منزلت امام حسین علیه‌السلام را تفاوت معیار سنجش کارهای نیک خداوند با بشر دانست و تصریح کرد: انسان‌ها کارهای خوب را بر اساس کمیت‌های مادی ارزش‌یابی می‌کنند و با اعداد و ارقام می‌سنجند اما خداوند پاداش اعمال انسان‌ها را بر اساس نیت آنها می‌دهد.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به مفهموم ارزشمندی اظهار داشت: انسان‌ها کاری را که تأثیر‌گذاری بیشتری دارد و منفعت بیشتری به سایرین برساند ارزشمند‌تر می‌دانند اما در تعریف الهی کاری با ارزش‌تر است که موجب قرب بیشتری به خداوند شود.
عضو خبرگان رهبری افزود: براساس میزان قرب به خداوند، یک لحظه یاد خدا با ارزش‌تر از تمام اختراعات بشری است زیرا خداوند منبع ارزش هاست و ارتباط با خدا ارتباط با منبع بی‌نهایت ارزش‌ها است.
* بزرگترین ظلم در دنیا به امام حسین‌ علیه‌السلام شد
آیت الله مصباح یزدی ضمن بیان اینکه بشر فطرتاً از ظلم بیزار است، گفت: بزرگ‌ترین ظلم در عالم به امام حسین علیه‌السلام شد و ایشان در مقابل آن برای رضای خدا ایستادند و شهادت‌شان دین حق را احیا کرد از این رو یاد ایشان اصلی‌ترین راه ارتباط با خداست و به همین دلیل توجه به ساحت این امام این اندازه مورد لطف قرار گرفته است.
وی به شرایط گریه مقبول برای امام حسین اشاره کرد و گفت: گریه برای امام حسین‌علیه‌السلام اجر دارد اما هر گریه‌ای پاداشی را که رسول خدا فرمودند (برابر با هزار حج و عمره مقبول)، ندارد بلکه این پاداش مخصوص گریه‌ای است که از سر معرفت باشد و این گریه از عشق به امام حسین‌علیه‌السلام که جلوه‌ای از عشق خداوند است ناشی می‌شود.
* انقلاب اسلامی از برکت خون سیدالشهدا‌علیه‌السلام است
استاد اخلاق حوزه علمیه قم انقلاب اسلامی را از برکت خون سیدالشهدا علیه‌السلام دانست و اظهار داشت: یادآوری مصائب امام حسین عواطف انسانی را به سوی خدا سوق می‌دهد و هیچ حادثه‌ای در عالم نمی‌تواند مانند واقعه کربلا عواطف انسانی را تحریک کند.
عضو خبرگان رهبری افزود: عشق به امام حسین علیه‌السلام سبب متحول شدن افراد گنه‌کار بسیاری شده است به صورتی‌ که از تحول این افراد عده بی‌شمار دیگری نیز توفیق توبه و اصلاح پیدا کرده‌اند.

برای دریافت صوت و متن این جلسه اینجا را کلیک کنید!

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...