علامه مصباح یزدی: مبادا كسانی در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بیگانگان بوده‌اند

آیت‌الله مصباح یزدی: مبادا كسانی در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بیگانگان بوده‌اند. اگر دیروز فردی در دولت اسلامی در دوره امام(ره) موقعیتی داشت و بعد خیانت كرد، امروز هم ممكن است كسانی وارد دولت اسلامی شده و مورد توجه دیگران نیز قرار بگیرند، اما روزی خیانتی بزرگ‌تر از خیانت آن‌روز نسبت به انقلاب انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از كارمندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح با اشاره به وجود آفات مشترك در جامعه گفت: همه مردم در معرض این آفات هستند و برای دورماندن از آن به توجه و مراقبت نیاز دارند. در صورت غفلت یا تغافل و سستی و تنبلی هر کسی متناسب با ویژگی‌های شخصیتی و موقعیت خودش خواهد لغزید.
وی ریشه همه آفت‌ها را غفلت و داروی اصلی آن را كسب آگاهی و بصیرت دانست و گفت: هرچند دایره بصیرت بسیار وسیع است اما آنچه كه امروز با توجه به اوضاع، اهمیت بیشتری دارد، توجه به موقعیت اجتماعی جامعه در این عصر است و حداقل بخشی از آنچه مقام معظم رهبری به عنوان كسب بصیرت بر آن تأكید دارند مربوط به این مسأله است.
علامه مصباح یزدی با اشاره به اینكه گاهی قبل از ورود به فعالیت آگاهی وجود دارد، اما به تدریج این توجه و آگاهی به فراموشی سپرده می‌شود، ادامه داد: مثلا گاهی فردی برای پیروزی انقلاب مخلصانه زحمات زیادی كشیده و به زندان رفته و حتی تحت شكنجه قرار گرفته، اما بعد از پیروزی انقلاب برای به دست آوردن پست و حفظ جایگاه دست به هرکاری ازجمله توهین و گرفتن رشوه و. . می‌زند، گویا در حكومت طاغوت زندگی می‌كند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینكه اتفاقات رخ داده در طول 32 سال بعد از انقلاب باید مایه عبرت باشد، ادامه داد: در فتنه سال گذشته كسانی حضور داشتند كه هنوز باور آن مشكل است.
وی با هشدار این نكته كه این اتفاقات منحصر به گذشته نبوده و در حال حاضر و آینده نیز می‌تواند اتفاق بیفتد گفت: به طور اجمالی باید عرض كنم اگر دیروز فردی در دولت اسلامی در دوره امام(ره) موقعیتی داشت و بعد خیانت كرد، امروز هم ممكن است كسانی وارد دولت اسلامی شده و مورد توجه دیگران نیز قرار بگیرند، اما روزی خیانتی بزرگ‌تر از خیانت آن‌روز نسبت به انقلاب انجام دهند.
آیت‌الله مصباح یزدی با تأكید بر اینكه معیار انقلاب، همان اسلام، سیره معصومین علیهم‌السلام، سیره امام(ره) و سیره جانشین امام(ره) است، گفت: مبادا كسانی در دولت نفوذ كنند و بعد مشخص شود آنها از سرسپردگان بیگانگان بوده‌اند. همان‌گونه كه پس از 30 سال هنوز جریان شهادت شهید رجایی كاملا واضح نیست و حتی افرادی مانند مرحوم لاجوردی كه از یاران نزدیك حضرت امام(ره) و از افراد باتقوا در گفتار و كردار بود، معتقد بود كه این کار توسط یكی از اعضای همان دولت صورت گرفته است كه هنوز هم زنده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینكه روز نهم دی از ایام الله بوده و باید زنده نگاه داشته شود، ادامه داد: هر چند مردم ما همواره هوشیار بوده و نهم دی ماه شاهد بر این مطلب است، اما هیچ كس معصوم نیست و وظیفه تك‌تك ماست كه با كسب بصیرت و آگاهی لازم مراقب رفتار خود باشیم.
علامه مصباح یزدی با تأكید بر اینكه در سنت الهی مسامحه وجود ندارد، ادامه داد: باید از گذشته درس بگیریم و آن را منحصر به گذشته نبینیم تا خودمان مبتلا نشویم.
وی به عنوان مثال به مسأله رباخواری در غرب اشاره كرد و ادامه داد: ساقط شدن چند كشور اروپایی و بحران مالی غرب به خاطر رباخواری است و باید مراقب باشیم كه با كلاه شرعی و زیر پوشش اینكه یک بانك یا مؤسسه‌ای مالی در جامعه اسلامی است رباخواری نشود.
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به نعمت عظیم انقلاب اسلامی شكرانه آن را شناخت دین و شناخت وظیفه و انجام هرچه بهتر وظیفه دانست و خاطر نشان كرد: عزت امروز ایران اسلامی در گرو انقلاب اسلامی است.
وی با تأكید بر لزوم اطاعت از مقام معظم رهبری به عنوان نائب امام زمان(عج) گفت: به خدا قسم نعمتی را به عظمت نعمت وجود آیت‌الله خامنه‌ای سراغ ندارم.
وی ادامه داد: ایشان در همه زمینه‌ها مانند جامعیت، روشن بینی، شجاعت، تدبیر، صداقت، بزرگواری، بزرگ منشی، گذشت و. . سرآمد هستند و اگر نمی‌دیدیم نمی‌توانستیم باور كنیم که غیر از معصوم، فردی با این صفات امکان وجود داشته باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رهبران دنیا گفت: هرچند برتری ایشان نسبت به اقران خود ثابت است، اما به قدری این برتری زیاد است كه میزان آن را اصلا نمی‌توان ارزیابی كرد.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تدبیرهای مقام معظم رهبری در خصوص مسأله لبنان و فلسطین، دولت‌های سابق و فتنه اخیر گفت: اگر تدابیر ایشان نبود، معلوم نبود امروز چه ضربه‌ای به اسلام و انقلاب وارد شده بود.
گفتنی است این مراسم روز 6 دی‌ماه در تالار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.
 

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...