علامه مصباح یزدی: جریان انحرافی با ادعای ارتباط با امام زمان(عج)، قصد حذف ولایت فقیه را داشت

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تئوری شیطانی اخیر توسط جریانی در كشور گفت: این جریان با ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و دستور گرفتن از ایشان به صورت مستقیم، در صدد حذف ولایت فقیه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از كاروان دوی امدادی عاشقان حسینی، زائران خمینی، با اشاره به این‌كه همه بركاتی كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نصیب مردم ایران شده، به بركت اسلام است، این سؤال را مطرح كرد كه چرا با آنکه همواره اسلام، مردم مسلمان و علمای اسلام وجود داشته‌اند، آثار و بركات فراوان اسلام، در این عصر و به دست حضرت امام(ره) رقم خورد؟

 آیت‌الله مصباح یزدی ویژگی‌های حضرت امام(ره) و مردم شریف ایران را از جمله عوامل ظهور این برکات دانست و گفت: اگر سال‌های متمادی از امام(ره) سخن گفته شود، حق ایشان ادا نمی‌شود، اما به عنوان نمونه، یكی از ویژگی‌های امام خمینی(ره)، اخلاص كم نظیر ایشان بود كه برای خدا در انجام هیچ وظیفه‌ای کوتاهی نمی‌کرد ولو هزینه سنگینی برایش داشت.

وی با ذكر نمونه‌هایی، شجاعت امام را از دیگر ویژگی‌های كم‌نظیر ایشان دانست و گفت: این نوع شجاعت تنها در افرادی مانند علی علیه‌السلام قابل مشاهده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به راهبرد و استراتژی متفاوت امام(ره) برای برخورد با طاغوت گفت: در زمانی كه همه گروه‌های مبارز تنها راه‌های نظامی و سیاسی را برای مقابله با رژیم درپیش گرفته بودند، امام خمینی(ره) بیدارگری مردم را شیوه مبارزه خود قرار داد، و بیداری اسلامی كه هم اكنون در منطقه وجود دارد نیز از همان حركت امام(ره) سرچشمه گرفته است.

وی در ادامه گفت: یكی از مشكلات فكر غلطی بود كه در بین متدینان وجود داشت و آن این بود كه حركت جهادی و مبارزه قبل از ظهور حضرت ولی عصر(عج) نباید صورت بگیرد و ورود به كارهای سیاسی و اجتماعی عین بی‌دینی است. امام(ره) به تنهایی در تغییر این تفكر باطل تلاش كرد و تشكیل حكومت اسلامی و حفظ آن را از اوجب واجبات معرفی کرد و این سد شیطانی را از سر راه مبارزه با طاغوت برداشت.

علامه مصباح یزدی ادامه داد: این یکی از کارهای بسیار مهمی بود که امام انجام داد وگرنه تا این فکر بود همان احزاب سیاسی که دنبال مطامع دنیا بودند و علاقه‌ای به دین و وظایف شرعی نداشتند وارد میدان مبارزه می‌شدند. طبعا چنین چیزی هم مورد تایید خدا و اولیای خدا نبود و اگر این‌ها سر کار می‌آمدند گاهی ضررشان بدتر از ضرر همان نظام قبلی بود. یک نظام مارکسیستی اگر سر کار می‌آمد معلوم نبود بهتر از آن نظام قبلی باشد.

وی یكی دیگر از مشکلات فکری را گسترش ضرر در شرایط امر به معروف و نهی از منكر دانست و گفت: زمانی به قدری دایره ضرر گسترش یافته بود كه اگر امر به معروف حتی یك سیلی به آمر را در پی داشت آن را ضرر دانسته و امر به معروف نمی‌كرد، اما امام(ره) در زمانی كوتاه جوانانی با این طرز تفکر را به افرادی تبدیل کرد که حاضر بودند برای اسلام، جانشان را با رغبت تقدیم كنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به برنامه دشمنان برای مقابله با نظام گفت: دشمنان با تحقیق و تجربه دریافتند كه عناصری در امام(ره) و جامعه ماست كه با وجود آنها نمی‌توان به نظام ضربه زد و تنها در صورت حذف آنها می‌توان نظام اسلامی را از پای درآورد.

 وی محبوبیت روحانیت را یكی از عناصر مهم قدرت نظام اسلامی دانست و گفت: دشمن می‌داند تا زمانی كه مردم به عنوان وظیفه دینی از یك روحانی به عنوان جانشین امام زمان(ره) اطاعت می‌كنند نمی‌توان به این نظام ضربه زد، چرا كه هركسی را می‌توان با تهدید و تطمیع با خود همراه كرد، اما كسی مثل امام(ره)را كه وظیفه خود را فقط اطاعت از خدا می‌داند به هیچ نحو نمی‌توان عوض كرد، از این‌رو کوشیدند از سویی با یافتن سوژه‌هایی روحانیت را بدنام كنند و از سوی دیگر با بیان امكان قرائت‌های مختلف از دین به جامعه تلقین كنند که هركسی خودش می‌تواند دین را بشناسد و به آن عمل كند و لازم نیست دین از روحانی گرفته شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن بر ترویج سكولاریسم و جدا دانستن دین از سیاست به بهانه تقدس دین و سازگار نبودن آن با سیاست، گفت: حتی بعد از انقلاب در دورانی هفت هشت ساله‌ به شدت در این زمینه كار شد و كتاب‌های فراوانی نگارش یافت و حتی برخی مسئولان ارشد كشور هم از آن حمایت ‌كردند.

علامه مصباح یزدی با اشاره به تجربه 32 ساله شیطان در مبارزه با انقلاب اسلامی و راه‌های جدید وی برای مقابله با نظام اسلامی گفت: اخیرا تئوری شیطانی دیگری در كشور راه افتاده كه خطرناك‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به اینكه این راه شیطانی جذاب بوده و علی‌رغم این‌كه حساسیت مؤمنان را برنمی‌انگیزاند به‌راحتی جوانان متدین و پاك را همراه خود می‌برد،‌ ادامه داد: این جریان با ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و دریافت مستقیم وظایف از آن حضرت، قصد دارد با یك تیر چند نشانه را بزند: اول آنكه می‌تواند گروه‌های مؤمن و متدین را جذب كند، چون سخن از بی‌دینی نیست، بلكه از ارتباط با امام عصر(عج) سخن می‌گوید؛ از طرفی این انحراف، ولایت‌فقیه را كه بزرگ‌ترین معضل عالم استكبار است حذف می‌كند. چون در صورت ارتباط مستقیم با امام زمان و گرفتن دستور از ایشان، دیگر نیازی به نایب ایشان نیست.

 این استاد اخلاق حوزه علمیه خاطر نشان كرد: این تئوری شیطانی بزرگی است كه اگر بین مردم رواج می‌یافت اثر عمیق‌تر و تخریب بیشتری نسبت به سایر راه‌های شیاطین داشت.

 این فیلسوف بزرگ جهان اسلام ادامه داد: این عده کوشیدند با تبلیغات و پول این تئوری را رواج دهند و حتی با انتشار اخباری از آینده كه حتی مرتاضان بی‌دین نیز قادر به انجام آن هستند، ادعای ارتباط با امام زمان(عج) و گرفتن اخبار و دستورات از وی را ثابت كنند.

علامه مصباح یزدی با اشاره به لزوم اجرای احكام اسلامی در جامعه گفت: این گروه همچنین در خصوص اجرا نكردن برخی احكام اسلامی مانند حجاب این‌گونه عنوان می‌كنند كه نظر امام زمان(عج) فعلا برخورد با بدحجابی نیست و صلاح نمی‌دانند.

 وی در پایان با تأكید بر لزوم هوشیاری مردم گفت: این عده هیچ خللی نمی‌توانند در جایگاه ولایت‌فقیه ایجاد كنند.

گفتنی است این مراسم 12 خردادماه در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.