آیت‌الله مصباح یزدی: گروه انحرافی نه تنها نظام اسلامی، بلكه اساس اسلام را تهدید می‌كند

علامه مصباح یزدی با اشاره به خطرات گروه انحرافی جدید گفت: افرادی هستند كه آگاهانه یا ناآگاهانه انحرافاتی دارند، ولی علائم زیادی وجود دارد كه مشکل این افراد كج فهمی نیست، بلكه كج خواهی است و نمی‌خواهند انقلاب به هدفش برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از مسئولان و کارکنان قرارگاه سید الشهدا علیه‌السلام با اشاره به ویژگی‌های حضرت امام خمینی(ره) گفت: یكی از نکاتی كه حضرت امام خمینی(ره) بارها در سخنان و نوشته‌های خود بر آن تأكید كردند انجام كار برای رضای خداست.

وی با اشاره به آیه " قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ " كه حضرت امام(ره) آن را به عنوان موعظه بیان كردند، ادامه داد: هرچند در ظاهر، كار برای رضای خدا بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما در واقع ، بسیار دشوار است.

علامه مصباح یزدی با اشاره به اینكه هركجا كار برای رضای خدا انجام شده، پیشرفت هم در پی داشته است، خاطر نشان كرد: وقتی كاری برای خدا انجام شود، خدا نیز در آن كار یاری‌دهنده خواهد بود.

وی استقامت را از دیگر مسائلی دانست كه حضرت امام خمینی(ره) بارها بر آن تأكید كردند و گفت: در بسیاری از مواقع انسان تصمیم به انجام كار خیری گرفته و خود را آماده می‌كند، اما با گذشت زمان و مقایسه خود با دیگران و با وسوسه شیطان كه تو به وظیفه خود عمل كرده‌ای و دیگر وظیفه‌ای نداری، به سمت منافع دنیا جذب و منحرف می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌كه وارد كار خیر شدن دشوار نیست، اما ادامه دادن آن و ثابت قدم بودن در آن دشوار است، گفت: امیدوارم برداشت غلطی از این سخن صورت نگیرد، اما شهدای زنده تكلیفی سنگین‌تر از شهدای جبهه دارند، چرا كه شهدا در مدت كوتاهی تصمیم گرفتند و به شهادت نائل شدند، اما كسانی كه شهید نشده و جانباز شدند یا از جبهه برگشتند باید ببینند آیا با همان نیت صحیح راه را ادامه می‌دهند یا به دنبال كسب مقام می‌گردند؟ و آیا در امتحانات پیچیده بعدی با همان نیت راه را ادامه می‌دهند یا تغییر می‌كنند؟ و البته در صورتی كه در راه مستقیم استقامت كنند اجری بالاتر از شهدا دارند چون تكلیفی سنگین‌تر داشته‌اند.

علامه مصباح یزدی با اشاره به فتنه 88 گفت: كسانی سردمدار این فتنه بودند كه همواره با امام(ره) بودند و اگر می‌دانستند روزی قرار است با بزرگ‌ترین دشمن اسلام یعنی اسرائیل همگام شوند، از خداوند آروزی مرگ می‌كردند، اما همان افراد كم‌كم تغییر كردند و در مقابل نظام ایستادند.

عضو خبرگان رهبری عدم "منیت" را از دیگر درس‌هایی دانست كه می‌توان از امام(ره) آموخت و گفت: هرجا "من" بیاید شیطان حضور دارد. حضرت امام خمینی(ره) این "من" را فراموش كرد و به جای آن خدا را قرار داد.

وی با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: حتی برخی از فرماندهان جنگ به گونه‌ای رفتار می‌كردند که مشخص نبود فرمانده هستند و هیچ منیتی در آنها نبود و چنین گل‌هایی به بركت تربیت اسلامی پرورش یافتند.

علامه مصباح یزدی با اشاره به اینكه فتنه‌ها روز به روز سنگین‌تر می‌شوند، خاطر نشان كرد: همان‌گونه كه امتحانات درسی هرسال دشوارتر می‌شود و فرد با قبولی در آنها پیشرفت می‌كند، امتحان خدا نیز دائما دشوار‌تر می‌شود، چرا كه می‌خواهد بندگانش را رشد دهد؛ پس باید برای پیشرفت، انتظار امتحان دشوارتری داشت.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به حوادث و امتحانات صدر اسلام گفت: با این‌که امتحانات صدر اسلام بسیار ساده بود افراد بسیاری در آن رد می‌شدند، اما امروز مردم مسلمان كشور ما، دارای بینش عمیق‌تری هستند و در فتنه 88 و به خصوص نهم دی شاهد نمونه‌ای از آن بودیم. و شاید سخن امام که می‌فرمود " مردم ما از مردم حجاز در عهد رسول الله و مردم كوفه در زمان امیرالمؤمنین(ع) بهترند" از همین جهت باشد.

وی ادامه داد: نباید از دشواری امتحانات آینده غافل شویم، اما یاری خداوند در فتنه 88 ما را امیدوار می‌كند كه در صورت توكل بر او، در فتنه‌های آینده نیز ما را یاری خواهد داد.

وی تنها راه نجات از فتنه‌ها و قبولی در امتحانات الهی را توكل بر خدا، توسل به ائمه علیهم‌السلام و اولیای خدا و اطاعت از رهبری دانست.

علامه مصباح یزدی با اشاره به خطرات گروه انحرافی جدید گفت: افرادی هستند كه آگاهانه یا ناآگاهانه انحرافاتی دارند، ولی علائم زیادی وجود دارد كه مشکل این افراد كج فهمی نیست، بلكه كج خواهی است و نمی‌خواهند انقلاب به هدفش برسد.

علامه مصباح یزدی خاطر نشان كرد: خطر این انحراف نه تنها نظام اسلامی، بلكه اساس اسلام را تهدید می‌كند، پس باید متضرعانه به درگاه الهی رجوع و به اولیای الهی متوسل شویم و بدانیم كه این توسلات اثرات بسیاری در خاموش كردن آتش فتنه دارند.