علامه مصباح یزدی: بنده در طول زندگی‌ام، طرحی بابرکت‌تر از طرح ولایت ندیده‌ام

عضو خبرگان رهبری یكی از راه‌های كم هزینه و پرثمر برای روشنگری و ارشاد را طرح ولایت دانست و گفت: بنده بیش از شصت سال است كه در حوزه‌های علمیه هستم و تاكنون طرحی بابركت‌تر از طرح ولایت ندیده‌ام.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از اساتید طرح ولایت گفت: در این جهان كران ناپیدا، تا آنجا که می‌دانیم تنها بر روی كره زمین موجوداتی وجود دارند كه دارای اختیار بوده و می‌توانند به مبدأ و معاد اعتقاد داشته و راه سعادت خود را بپیمایند، و به عبارت دیگر آدمیزاد گل سرسبد خلقت است.
آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی با اشاره به اینكه انسان به عنوان محصول جهان باید نقش خود را در جامعه ایفا كند، گفت: اگر قرار بود انسان به تنهایی وظیفه خود را درك كرده و راه سعادت را بپیماید، بسیار دشوار و حتی غیر ممكن بود و خداوند پیامبران و ائمه علیهم‌السلام را فرستاد تا وظیفه خود را بشناسیم و امروز میراث پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله به ما رسیده است.
وی با اشاره به اینكه جایگاه انسان در خلقت خلیفة‌اللهی است، گفت: انسان برای پول، شهرت، غریزه جنسی، جلب منافع مادی و سلطه بر دیگران خلق نشده است، بلكه خداوند او را به عنوان خلیفة الله خلق كرده است.
علامه مصباح یزدی حضرت امام خمینی (ره) را نمونه برجسته انسان خداپسند ذكر و خاطر نشان كرد: انسان جانشین خداوند در جهان خلقت است و باید در این مسیر گام بردارد و در این راه باید خدا، پیامبر، احكام و ارزش‌های الهی را شناخته و بدان عمل كند.
وی ادامه داد: به مقتضای تقسیم كارهای اجتماعی، روشنگری و ارشاد انسان‌ها بر عهده روحانیت است و این بزرگ‌ترین كرامتی است كه خداوند به مخلوقی داده است، چراكه در عالم خلقت چیزی بالاتر از این وجود ندارد كه انسان در هدایت بندگان خدا و رساندن آنها به اوج سعادت، جانشین خدا باشد.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به امكانات موجود برای ترویج باورهای اسلامی ادامه داد: زمانی بود که اصلا روحانی در دانشگاه جایگاهی نداشت، اما امروزه روحانیون دوره‌هایی آموزشی برای اساتید دانشگاه برگزار می‌کنند كه این امر به بركت حركت و مجاهدت‌های امام (ره) است.
وی یكی از راه‌های كم هزینه و پرثمر برای روشنگری و ارشاد را طرح ولایت دانست و گفت: بنده بیش از شصت سال است كه در حوزه‌های علمیه هستم و تاكنون طرحی بابركت‌تر از طرح ولایت ندیده‌ام.
وی خطاب به اساتید طرح ولایت گفت: امروز جاده هموار و برای كار مناسب است و فقط بستگی به تلاش، پشتكار و اخلاص شما دارد.
وی با تأكید بر لزوم درك ارزش كار به فرمایش رسول اكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله خطاب به امیرمؤمنان علیه‌السلام اشاره و خاطر نشان كرد: اگر در اثر كار شما یك نفر هدایت شود، ارزش آن بیش از هر چیزی است كه آفتاب برآن بتابد، پس نباید این فرصت را از دست داد.
لازم به ذکر است این دیدار در تاریخ 1390/03/24 در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) صورت گرفت.
 

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...