آیت‌الله مصباح یزدی: سپاه، نهادی است که با روح، قلب و دل مردم پیوند خورده است

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: پیوند سپاه با امام و رهبر از یک سو و پیوند با مردم از سوی دیگر، نشان می‌دهد که خدمات سپاه برگرفته از تعهد و ایمانی است که جزء ذات این نهاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان در دیدار با پاسداران سپاه علی‌بن‌ابی‌طالب قم در تاریخ 1390/03/14 ضمن تبریک میلاد امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار با قدردانی از زحمات سپاهیان خاطرنشان کرد: به گمان بنده شما نور چشمان امام زمان (عج) هستید.
حضرت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به سنت خداوند در استفاده از اسباب و وسائط، گفت: نعمت‌های مادی نتیجه محدود دنیوی دارند، اما نعمت‌های معنوی، موجب سعادت ابدی هستند و بعد از مرگ آثار اصلی‌شان آغاز می‌شود، در نتیجه فیض‌های معنوی هم از نظر کیفیت و هم از نظر زمان با ارزش‌تر از فیوضات مادی هستند.
استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آثار و برکات عظیم امام خمینی (ره) بر جامعه انسانی گفت: گاهی این فیض‌ها در مقیاس فرد در نظر گرفته می‌شود، اگر این فیض را در مقیاس جمعی و میلیونی در نظر بگیریم و حساب کنیم، عظمتی فراتر از زمان و مکان پیدا می‌کند. خداوند این برکات را در زمان ما تنها به یک نفر داد، تنها امام بود که توانست دین را در جامعه استوار سازد و واسطه فیض عظیم مادی و معنوی میلیون‌ها انسان گردد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: هر جامعه‌ای در رأس خود پرچمدار، حاکم و یا نهادی دارد که می‌تواند چالش‌های آن جامعه را با تدبیر خود برطرف کند و با راهنمایی‌های ارزنده خود آن جامعه را به سوی کمال سوق دهد. در جامعه ما این رهبری به دست خمینی کبیر و جانشین ایشان است.
عضو خبرگان رهبری با بیان برخی از آثار و خدمات سپاه پاسداران به جامعه اسلامی گفت: در میان جوامع مختلف، کمتر نهادی چنین توفیق دارد که در عرصه‌های متفاوت و فراوان به جامعه خود خدمت کند، اما به برکت تدبیر امام خمینی(ره) نهادی در جامعه ما وجود دارد که نه تنها از جامعه محافظت کرده، بلکه به طرز هنرمندانه‌ای کمبود‌های دیگر نهاد‌ها را در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اخلاقی، اجتماعی، بهداشتی، عمرانی و... جبران کرده و بال ولایت است.
ایشان ادامه داد: سپاه یاور تام ولایت در تمام زمینه‌ها است و همیشه در بحران‌ها و فتنه‌ها سپر انقلاب است و هر گاه در هر جای انقلاب نیاز فوق‌العاده‌ای باشد، امتیاز ویژه‌ای برای سپاه قرار داده شده است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که سپاه، نهادی است که با روح و قلب و دل مردم پیوند خورده است، یادآور شد: پیوند سپاه با امام و رهبر از یک سو و پیوند با مردم از سوی دیگر، نشان می‌دهد که خدمات سپاه برگرفته از تعهد و ایمانی است که جزء ذات این نهاد است.
ایشان امتیاز سپاه را علاوه بر وظایف دفاعی و نظامی، پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: امتیاز دیگر سپاه این است که پیوندش با ائمه معصوم، خمینی کبیر، مقام معظم رهبری، و مردم پیوندی روحانی، با نشاط، قلبی و صادقانه است.
استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند هر نعمتی می‌دهد، در کنارش تکلیف متناسب با آن نعمت هم قرار می‌دهد، در میان نهادها، سپاه ظرفیت و استعداد بیشتری نسبت به دیگر نهادها دارد، از این رو تکلیف سنگین‌تر و ارزشمندتری نیز دارد.
آیت‌الله مصباح با اشاره به تکلیف سپاه نسبت به این اعتماد و جایگاه عظیم، تأکید کرد: توسعه دانش و بینش، افزایش بصیرت، و از همه بالاتر خودسازی و تهذیب، وظیفه و تکلیفی که این نهاد باید به دنبال آن باشد.
 

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...