معرفی و انتخاب اصلح، ضامن بقای نظام و اسلام

آیت‌‌الله مصباح یزدی، به لزوم تمرین برای عدم راه‌یابی هواهای نفسانی در کارهای خدایی اشاره و تأکید کرد: مهم انتخاب اصلح با در نظر گرفتن مصلحت نظام و اسلام است، حتی اگر با آن فرد اختلاف نظر داشته باشیم یا وی در گروه و حزب ما نباشد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مركز آثار آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پ‍ژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از مردم اصفهان كه در تاریخ 26 دی‌ماه در این مؤسسه برگزار شد، ضمن شکرگزاری از نعمت رهبری در این عصر، تأكید كرد: بعد از رحلت حضرت امام، با عنایت خدای متعال، کسی به جای امام، زمام رهبری امت را به دست گرفت که شبیه‌ترین فرد به ایشان بود و ما افتخار می‌‌کنیم که خدمت‎گزار این وجود با برکت باشیم.
آیت‌الله مصباح یزدی گفت: در زمانه‌ای زندگی می‌‌کنیم که به برکت رهنمود‌های امام راحل و حمایت‌های مردم باوفای این کشور، نظامی برقرار شده که در طول تاریخ برای آن نظیری نیست.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سوابق مردم اصفهان در مبارزات انقلابی در حکومت قاجاریه و جریان مشروطیت و در هجرت علمای اصفهان به قم، به نقش برجسته مردمان این شهر در طول دفاع مقدس در مقایسه با سایر شهرها نیز اشاره کرد و بیان داشت: از شهری که شهدایی مثل شهید میثمی و ردانی‌پور‌ دارد، انتظار می‌رود که پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز در حفظ دستاوردهای آن‌ها پیشگام باشد.
ایشان با اشاره به انحلال حزب جمهوری اسلامی به امر امام، و موضع‌گیری‌های پرسش‌برانگیز جامعه روحانیت مبارز در سال‌های اخیر، به طرح این پرسش که چرا جبهه پایداری تشکیل شد پرداخت و افزود: کسانی که سوابق شناخته‌شده‌ای در مبارزات داشتند، برای انتخابات مجلس از ناحیه 2گروه احساس خطر کردند: نخست، از سوی حامیان فتنه و کسانی که ضد فتنه نبودند، و دوم، از سوی نفوذ گروها‌ه‌های انحرافی منسوب به دولت. بنابراین، تصمیم گرفتند که در مقابل گروه‌های منسوب به فتنه و حامیان آن و نیز برای جلوگیری از سوء استفاده جریان انحرافی از سابقه کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرده بودند، جبهه پایداری را تشکیل دهند و از مصادره آرای مردم توسط این دو گروه جلوگیری کنند.
آیت‌الله مصباح یزدی، اطاعت مطلق از مقام معظم رهبری، و در سایه معظم‌له مخالفت با فتنه‌گران و حامیان فتنه و مبارزه با جریان انحرافی را از اهدف شکل‌گیری جبهه پایداری برشمرد و اذعان داشت: ما به عنوان کارشناس دینی وظیفه خود می‌دانیم که اصلح و کسی را که رأی دادن به او حجت‌ شرعی دارد معرفی کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تنها اطاعت مطلق از ولایت فقیه را صحیح دانست و بیان کرد: ما یک امر داریم که اطاعتش برای همه و حتی برای سایر مراجع واجب است و آن امر مقام معظم رهبری است.
آیت‌‌الله مصباح یزدی، به لزوم تمرین برای عدم راه‌یابی هواهای نفسانی در کارهای خدایی اشاره و تأکید کرد: مهم انتخاب اصلح با در نظر گرفتن مصلحت نظام و اسلام است، حتی اگر با آن فرد اختلاف نظر داشته باشیم یا وی در گروه و حزب ما نباشد.
وی، وسوسه‌های شیطان و عدم اخلاص را آفت کارهایی با نیت خدایی برشمرد و گفت: راه رهایی از آفات شیطانی که به‌گونه‌ای خزنده، نرم و بی‌رنگ کارهایمان را فاسد می‌کند، توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام و به ویژه به حضرت سیدالشهدا‌ علیه‌السلام است.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم، با اشاره به بیداری هوس‌های خفته در دل برخی و زمینه ظهور و بروز یافتن آن‌ها در انجام کارهایی که حتی دشمنان و کفار هم از انجام آن عاجزند، تصریح کرد: این خطر در کمین همه نشسته است، و آنچه ما را از اسارت در دام شیطان باز می‌دارد، و ضامن بقای اسلام و نظام اسلامی است، زندگی توأم با عشق به اهل‌بیت علیهم السلام و شور حسینی، توسل به وجود حضرت ولی‌عصر (عج)، زیارت عاشورا و اطعام برای سیدالشهداء است.