معرفی و انتخاب اصلح، ضامن بقای نظام و اسلام

آیت‌‌الله مصباح یزدی، به لزوم تمرین برای عدم راه‌یابی هواهای نفسانی در کارهای خدایی اشاره و تأکید کرد: مهم انتخاب اصلح با در نظر گرفتن مصلحت نظام و اسلام است، حتی اگر با آن فرد اختلاف نظر داشته باشیم یا وی در گروه و حزب ما نباشد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مركز آثار آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پ‍ژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از مردم اصفهان كه در تاریخ 26 دی‌ماه در این مؤسسه برگزار شد، ضمن شکرگزاری از نعمت رهبری در این عصر، تأكید كرد: بعد از رحلت حضرت امام، با عنایت خدای متعال، کسی به جای امام، زمام رهبری امت را به دست گرفت که شبیه‌ترین فرد به ایشان بود و ما افتخار می‌‌کنیم که خدمت‎گزار این وجود با برکت باشیم.
آیت‌الله مصباح یزدی گفت: در زمانه‌ای زندگی می‌‌کنیم که به برکت رهنمود‌های امام راحل و حمایت‌های مردم باوفای این کشور، نظامی برقرار شده که در طول تاریخ برای آن نظیری نیست.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سوابق مردم اصفهان در مبارزات انقلابی در حکومت قاجاریه و جریان مشروطیت و در هجرت علمای اصفهان به قم، به نقش برجسته مردمان این شهر در طول دفاع مقدس در مقایسه با سایر شهرها نیز اشاره کرد و بیان داشت: از شهری که شهدایی مثل شهید میثمی و ردانی‌پور‌ دارد، انتظار می‌رود که پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس نیز در حفظ دستاوردهای آن‌ها پیشگام باشد.
ایشان با اشاره به انحلال حزب جمهوری اسلامی به امر امام، و موضع‌گیری‌های پرسش‌برانگیز جامعه روحانیت مبارز در سال‌های اخیر، به طرح این پرسش که چرا جبهه پایداری تشکیل شد پرداخت و افزود: کسانی که سوابق شناخته‌شده‌ای در مبارزات داشتند، برای انتخابات مجلس از ناحیه 2گروه احساس خطر کردند: نخست، از سوی حامیان فتنه و کسانی که ضد فتنه نبودند، و دوم، از سوی نفوذ گروها‌ه‌های انحرافی منسوب به دولت. بنابراین، تصمیم گرفتند که در مقابل گروه‌های منسوب به فتنه و حامیان آن و نیز برای جلوگیری از سوء استفاده جریان انحرافی از سابقه کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرده بودند، جبهه پایداری را تشکیل دهند و از مصادره آرای مردم توسط این دو گروه جلوگیری کنند.
آیت‌الله مصباح یزدی، اطاعت مطلق از مقام معظم رهبری، و در سایه معظم‌له مخالفت با فتنه‌گران و حامیان فتنه و مبارزه با جریان انحرافی را از اهدف شکل‌گیری جبهه پایداری برشمرد و اذعان داشت: ما به عنوان کارشناس دینی وظیفه خود می‌دانیم که اصلح و کسی را که رأی دادن به او حجت‌ شرعی دارد معرفی کنیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری تنها اطاعت مطلق از ولایت فقیه را صحیح دانست و بیان کرد: ما یک امر داریم که اطاعتش برای همه و حتی برای سایر مراجع واجب است و آن امر مقام معظم رهبری است.
آیت‌‌الله مصباح یزدی، به لزوم تمرین برای عدم راه‌یابی هواهای نفسانی در کارهای خدایی اشاره و تأکید کرد: مهم انتخاب اصلح با در نظر گرفتن مصلحت نظام و اسلام است، حتی اگر با آن فرد اختلاف نظر داشته باشیم یا وی در گروه و حزب ما نباشد.
وی، وسوسه‌های شیطان و عدم اخلاص را آفت کارهایی با نیت خدایی برشمرد و گفت: راه رهایی از آفات شیطانی که به‌گونه‌ای خزنده، نرم و بی‌رنگ کارهایمان را فاسد می‌کند، توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام و به ویژه به حضرت سیدالشهدا‌ علیه‌السلام است.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم، با اشاره به بیداری هوس‌های خفته در دل برخی و زمینه ظهور و بروز یافتن آن‌ها در انجام کارهایی که حتی دشمنان و کفار هم از انجام آن عاجزند، تصریح کرد: این خطر در کمین همه نشسته است، و آنچه ما را از اسارت در دام شیطان باز می‌دارد، و ضامن بقای اسلام و نظام اسلامی است، زندگی توأم با عشق به اهل‌بیت علیهم السلام و شور حسینی، توسل به وجود حضرت ولی‌عصر (عج)، زیارت عاشورا و اطعام برای سیدالشهداء است.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...