توسل و ارتباط با اهل بیت‌(ع)، ما را در برابر آفات ایمن می‌كند

علامه مصباح یزدی تأكید كرد: باید قدر نعمت‌های الهی را بدانیم، وظیفه خود را در قبال آن انجام دهیم و مراقب باشیم تا به كفران نعمت دچار نشویم كه محرومیت از نعمت‌ها را به دنبال دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از طلاب خارجی كه در تاریخ 26 دی‌ماه 90 در مؤسسه برگزار شد، ضمن یادآور شدن نعمت‌های الهی، خاطرنشان كرد:‌ همانطور كه خداوند در قرآن كریم می‌فرماید، همه ما غرق نعمت‌های الهی هستیم، اما در این زمان نعمت‌های خاصی به ما عنایت شده كه در طول تاریخ بی‌نظیر است.
وی افزود: در طول تاریخ اسلام و بعد از قیام سیدالشهداء(ع)، قیامی پربركت‌تر و فراگیرتر از قیام امام خمینی(ره) را نمی‌توانیم مثال بزنیم. با گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی ایران، هم‌اکنون شاهد جوانه زدن آن هستیم و این بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا یكی از شاخه‌های این انقلاب می‌باشد.
ایشان افزود:‌ یكی از بزرگترین بركات انقلاب اسلامی ایران، تشكیل حزب‌الله لبنان و فراگیر شدن بركات آن در خاورمیانه و تأثیرش در ترویج اسلام و مذهب تشیع در عالم بود.
علامه مصباح یزدی با اشاره به اهمیت این حركت بزرگ اسلامی، یادآور شد: از ده‌ها سال قبل از انقلاب اسلامی ایران، وضع اسلام سیر نزولی را طی كرد، شعارهای اسلامی كم‌رنگ شد، مراكز فساد افزایش یافت، فضائل دینی از جامعه رخت بست، به‌طوری‌که از حقائق و معارف اسلامی چیزی باقی نمانده بود، اما با انقلاب اسلامی همه این ارزش‌ها زنده شد و دوباره رونق گرفت.
ایشان ادامه داد: مانند این حركت نیز در لبنان به‌وجود آمد كه در آن اقلیتی با توكل بر خدا حركتی اسلامی را آغاز كردند و یك طلبه جوان پرچم اسلام را برافراشت و سبب عالم‌گیر شدن آبروی اسلام و رواج آن در جهان شد.
وی تأكید كرد: این عزت و اقتدار به بركت اسلام و معارف اهل‌بیت(ع) است كه نصیب ما می‌شود و روح همه این حركت‌ها، توجهات حضرت ولی عصر(عج) است.
عضو خبرگان رهبری گفت:‌ ما باید قدر این نعمت الهی را بدانیم، وظیفه خود را در قبال آن انجام دهیم و مراقب باشیم تا به كفران نعمت و به دنبال آن، محرومیت از این نعمت عظیم مبتلا نشویم.
ایشان بهره مندی از تجربیات تاریخی صدر اسلام را در جهت حفظ این ارزش‌ها مهم دانست و گفت: در مرحله اول باید مصلحت اسلام، ‌تشیع و حزب‌الله را مد نظر قرار دهیم، در مرحله دوم، شكر نعمت الهی اقتضا می‌كند كه بر التزام عملی نسبت به اسلام و احكام آن، بیافزاییم و در مرحله سوم فراموش نكنیم كه این نعمت‌های الهی، محور الهی دارد و آن محور ولایت است. بنابراین، باید وحدت حول محور رهبری را حفظ كنیم و از تشتّت و اختلاف پرهیز كنیم.
وی در پایان اظهار داشت: آنچه موجب محرومیت از بركات اسلام و الطاف الهی می‌شود و حتی كار را به جایی می‌رساند كه در مقابل حق می‌ایستند، دل‌بستگی به دنیا است و باید خود را از این آفت حفظ كنیم و در كنار آن ارتباط و توسل با اهل‌بیت(ع) را همیشه سرلوحه فعالیت‌ها قرار دهیم.

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...