علامه مصباح: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، حاکمیت دین در کشور است

آیت‌الله مصباح یزدی تأکید کرد: وظیفه ما ایجاب می‌کند که به این اصل که «خواست و آرمان مردم ما، اسلام است» عمل کنیم، به آن پایبند باشیم و همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب تأکید کردند، آن را الگو و محور فعالیت‌های خود قرار دهیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آثار آیت‌الله مصباح، علامه مصباح یزدی در دیدار با بسیج دانشجویی استان فارس، اردبیل و تهران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قدرشناسی نسبت به تلاش‌های فراوانی که برای ثمر رسیدن انقلاب اسلامی صورت گرفته، همه دانشجویان را به تأمل و تفکر در وظایفی که بر دوش ما نهاده شده سفارش کردند.
ایشان خاطرنشان کرد: همه ما موظفیم در دو جهت بیاندیشیم؛ ابتدا درباره اصل انقلاب، دستاوردها و هدایت‌ها و شیوه‌هایی که امام به ما آموختند و به کار بردند، و دوم درباره آسیب‌ها و آفت‌هایی که ممکن است به انقلاب ما وارد شود.
وی یادآور شد: بعد از تفکر و تأمل در این دو امر، باید وظیفه خود را در مقابل این هدیه الهی بدانیم و راه بهره‌وری از انقلاب، حفظ کردن از آفت‌ها و افزودن بر دستاوردها و ادامه راه آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.
عضو خبرگان رهبری ضمن بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از دستاوردهای عینی و محسوس داشته که سی و چندسال درباره آن سخن گفته شده است، اما برخی از دستاوردهای آن کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته و به دلیل غیر حسی بودن، دیر توجه مردم را به خود جلب می‌کند.
علامه مصباح با بیان این‌که این مجموعه از دستاوردها باید بیشتر مورد توجه فرهیختگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، نماز خواندن برای جوان مایه شرمساری در وجهه عمومی دانشگاه به شمار می‌رفت و تلاش می‌شد تا ورود خواهران با حجاب در دانشگاه ممنوع شود و حتی کار را به جایی کشاندند که تاریخ اسلامی را به تاریخ هخامنشی تغییر دادند.
وی ادامه داد:‌ اما با درخشش انقلاب اسلامی، مناسک دینی در میان جامعه روز به روز بیشتر رونق پیدا کرد، با وجود هجمه‌های فراوان فرهنگی، علاقه جوانان به باورها و ارزش‌های دینی افزایش چشمگیر یافت، چنان‌که نمونه روشن آن را در اعتکاف‌های دانشجویی مشاهده می‌کنیم، این‌ها بخشی از دستاوردهای معنوی انقلاب است که کمتر مورد توجه و معرفی قرار گرفته است.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، تصریح کرد: مهمترین اثر انقلاب اسلامی، حاکمیت دین در کشور است، این‌که ارزش‌های دینی در جامعه به عنوان ارزش تلقی می‌شود و مورد اجرا و احترام قرار می‌گیرد، هر چند بعضی افراد متخلف و قانون‌شکن وجود دارند، اما اغلب مردم پایبند به دین و دستورات آن هستند.
وی تأکید کرد: عزت و اقتداری که امروز ایران اسلامی به دست آورده است، در سایه حاکم شدن دین و رهبری دین بر جامعه است، درمقابل کسانی نیز هستند که می‌کوشند این حرکت عظیم اسلامی را ملی‌گرایانه و رفاه‌گرایانه نمایش دهند، که با هوشیاری و بصیرت مردم کار به جایی نخواهند برد.
ایشان افزود: این عده می‌کوشند حرکت‌های عظیم کشورهای اسلامی که مقام معظم رهبری آن را بیداری اسلامی می‌داند، حرکت‌های ملی‌گرایانه، و صرفاً برای ‌کسب آزادی و رهایی از دیکتاتوری معرفی کنند، این دسته با عنوان اسلامی مخالفند و هر جایی که نام اسلام و پرچم آن برافراشته می‌شود، به فکر انحراف و سنگ‌اندازی در اهداف و حرکت‌ها می‌افتند.
آیت‌الله مصباح یزدی یادآور شد: وظیفه ما ایجاب می‌کند که این به اصل که «خواست و آرمان مردم ما، اسلام است» عمل کنیم، به آن پایبند باشیم و همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب تأکید کردند، آن را الگو و محور فعالیت‌های خود قرار دهیم.
وی ادامه داد:‌ باید توجه داشته باشیم در دام ملی‌گرایان، سکولارها و کسانی که نوکر دشمنان ایران اسلامی هستند، نیافتیم و فراموش نکنیم که همه این آوازه‌ها به برکت اسلام است.
ایشان در پایان به نزدیک‌ترین وظیفه ما که شرکت پرشور در انتخابات است، اشاره کرد و اظهار داشت:‌ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ شرکت در انتخابات، نشان‌دهنده هویت ماست و هر چه باشکوه‌تر برگزار شود، عظمت، اقتدار و پایبندی مردم را به دین، به دنیا ثابت می‌کند.
وی افزود: شناسایی فرد اصلح را سبک نگیریم، سرنوشت کشور عمدتا به وسیله مجلس رقم می‌خورد، اگر می‌خواهیم پایبند به دین و ارزش‌های آن باشیم، باید کسی را انتخاب کنیم که به اسلام و ولایت‌فقیه پایبند باشد و در درجه بعد مدیر کارا و متخصص باشد.
لازم به ذکر است این مراسم در تاریخ پانزدهم بهمن‌ماه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...