جامعه ایده‌آل جامعه‌ای است که بر اساس ارزش‌های الهی و موازین دینی پی‌ریزی شود

آیت‌الله مصباح تأکید کرد: وجود مقام معظم رهبری هدیه‌ای است برای آنکه بتوانیم در این شرایط با هدایت ایشان، در جهت حرکت به سمت جامعه ایده‌آل اسلامی حرکت کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت‌الله مصباح، ایشان در دیدار با اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری اصفهان که در تاریخ 26 بهمن در مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان این‌که بعد از انقلاب اسلامی، جامعه به رشد فکری و فرهنگی بی‌سابقه‌ای دست یافته است، خاطرنشان کرد: ترقی جامعه مرهون حرکت و رهبری امام خمینی (ره) است.
علامه مصباح یادآور شد: ما باید بر اساس باورها و نگرشی کلی که درباره اصل زندگی اجتماعی و دعوت انبیا داریم، بتوانیم وظیفه خود را در شرایط موجود و آینده بشناسیم.
ایشان با اشاره به هدف بعثت انبیا مبنی بر معرفی راه صحیح زندگی به بشر و همراهی انسان‌ها در پیمودن این مسیر، اظهار داشت: میراثی که از انبیا رسیده، نمای کلی از جامعه مطلوب و باید و نباید‌های جامعه اسلامی است که یک نمونه آن در زمان حکومت علی بن ابیطالب علیه‌السلام اجرایی شد.
وی افزود: تحقق جامعه ایده‌آل اسلامی غالبا با موانع فراوانی همراه بوده است، اما این امر به این معنا نیست که این طرح نباید اجرایی گردد، بلکه در هر زمان و در هر جامعه‌ای باید با توجه به شرایط آن جامعه به سمت طرح ایده‌آل اسلامی حرکت کرد.
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: جامعه ایده‌آل اسلامی جامعه‌ای است که بر اساس ارزش‌های الهی، عدالت، انصاف، فداکاری و ایثار پی‌ریزی شود، نه این‌که متأثر از قدرت و ثروت، سیاست‌های شیطانی و ابزار غیر انسانی باشد.
ایشان ادامه داد: سه حالت برای جامعه فرض می‌شود؛ یا یک گروه آرمان‌خواه تشکیل دهیم و با همه با تنش برخورد کنیم و اصلا کوتاه نیاییم، یا بگوییم که چون نمی‌شود جامعه ایده‌آل تشکیل داد، تحقق آن را کنار بگذاریم تا شرایط لازم فراهم شود. هیچ یک از این دو حالت، عقلائی به نظر نمی‌رسد. در نتیجه باید در این شرایط اولویت‌ها را در نظر گرفت، خط قرمزها را تعیین نمود و در بقیه موارد، با تعامل به سمت جامعه ایده‌آل اسلامی قدم برداشت.
وی افزود: با نگاهی به صدر اسلام به راحتی می‌توان دید امیرالمؤمنین علیه‌السلام بعد از جریان سقیفه، در مواردی که جزو خط قرمز اسلام بود، هیچگاه کوتاه نیامدند، اما در بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی با همکاری و رهنمودهای حکیمانه خود جامعه را به سمت جامعه ایده‌آل هدایت می‌کردند.
آیت‌الله مصباح تأکید کرد:‌ تصور ما این است که بعد از گذشت 14 قرن از ظهور اسلام، کسی پیدا شده که هم اسلام را بهتر از دیگران درک کرده و جامعه ایده‌آل را خوب شناخته است و هم می‌داند برای رسیدن به جامعه ایده‌آل چه کاری باید انجام داد، پس باید با شرایطی که فراهم شده برای بهره‌برداری از آن قدم برداریم.
وی تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری هدیه‌ای است برای آنکه بتوانیم در این شرایط با هدایت ایشان، در جهت حرکت به سمت جامعه ایده‌آل اسلامی حرکت کنیم و تأسف می‌خوریم از کسانی که قدر این نعمت را درک نمی‌کنند.
ایشان با اشاره به ضرورت جذب حداکثری، اظهار داشت: بخشی از نقص‌ها در محوطه حدود قرمز است و بعضی از نقص‌ها خارج از حدود قرمز. باید بکوشیم این نقص‌ها را برطرف کنیم، و اگر نتوانستیم آنها را برطرف کنیم باید سعی کنیم جلوی ضررشان را بگیریم و از نقاط قوت افراد در جهت رفع نقائص آنان استفاده کنیم.
علامه مصباح با تکیه بر کلام مقام معظم رهبری درباره جهاد بصیرت، یادآور شد: تلاش در جهت افزایش سطح فکری و فرهنگی جامعه بر اساس ارزش‌های دینی و موازین اسلامی، همان جهاد بصیرت است.
عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی جامعه، علی‌رغم آن‌که رهبری بزرگ‌ترین هدیه الهی به ما به شمار می‌رود، گروهی در صدد تضعیف جایگاه ایشان برآمده‌اند و در طرف دیگر کسانی که به وجود آورنده فتنه بزرگ 88 بودند، این توطئه بزرگ را یک اختلاف انتخاباتی معرفی و در جهت به فراموشی کشاندن آن تلاش می‌کنند.
وی افزود: جبهه پایداری با ایجاد شتاب و هدفی بالاتر در میان اصولگرایی به میدان آمده تا با تکیه بر اصول اطاعت مطلق از رهبری، مبارزه با فتنه و عوامل فتنه 88 و مبارزه با انحراف، جامعه و حرکت انقلاب را با شتابی دو چندان و در جهت تحقق منویات رهبری به پیش برد.
آیت‌الله مصباح در پایان اظهار داشت: توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام در هر کاری زمینه پیروزی را فراهم می‌کند، جامعه ما در مواجهه با فتنه 88 واکسینه شد، اما باید مواظب باشیم دوباره در دام شیاطین نیافتیم.