آیت‌الله مصباح یزدی: مردم در سپردن وظیفه دفاع از حقوق خود، به جبهه‌ پایداری اعتماد کردند

ایشان همچنین با اشاره به هدف از تشكیل جبهه پایداری خاطرنشان كرد: با وجود فرصت كمی كه برای معرفی این جبهه وجود داشت و علی‌رغم امكانات ناچیز و تلاش‌های وسیع دشمنان و مخالفان جبهه، مردم با اصول و اهداف این جبهه آشنا شده‌اند و با این اصول موافق هستند

علامه مصباح تأكید كرد: تاریخ نشان داد كه هر روز امتحانات الهی به موازات سطح فرهنگ و اطلاع مردم، سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح، ایشان در دیدار با كاندیداهای جبهه پایداری تهران در تاریخ 22 اسفند 90 ، پیروزی ملت ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی را نصرت الهی برشمرد و یادآور شد: هر نعمتی باید با شكرگذاری همراه شود و اگر قدردان این نصرت الهی باشیم، خداوند بر نعمت هایش می‌افزاید.
علامه مصباح، عوامل این نعمت و پیروزی بزرگ را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در درجه اول تدبیر حكیمانه و دلسوزانه مقام معظم رهبری و صداقت و اخلاص زاید الوصف ایشان، مهم‌ترین عامل تحقق این نصرت الهی و پیروزی ملت ایران بود.
وی افزود: در كنار این تدبیر و مدیریت، همدلی و همیاری مردم در تبعیت از رهنمودهای ولایت‌فقیه و عشق و علاقه به انقلاب و نظام اسلامی، نقش مهمی را در ایجاد این حماسه تاریخی ایفا كرد.
ایشان همچنین با اشاره به هدف از تشكیل جبهه پایداری خاطرنشان كرد: نتیجه‌ای كه مردم رقم زدند و استقبال و اعتماد مردمی كه جبهه پایداری با آن مواجه شد، بسیار چشمگیر بود و با وجود فرصت كمی كه برای معرفی این جبهه وجود داشت و علی‌رغم امكانات ناچیز و تلاش‌های وسیع دشمنان و مخالفان جبهه، مردم با اصول و اهداف این جبهه آشنا شده‌اند و با این اصول موافق هستند.
آیت‌الله مصباح با بیان اینكه نعمت ویژه الهی شامل حال كسانی می‌شود كه استحقاق دریافت آن را داشته باشند، اضافه كرد: صداقت، اخلاص، منطق قوی و معیار قراردادن آرمان‌های اصلی انقلاب، در كنار برخورد متین و منطقی در مقابل تخریب‌های گروه‌های مختلف، دست به دست هم داد تا مردم در سپردن وظیفه دفاع از حقوق ملت، به جبهه پایداری اعتماد كنند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به بعثت پیامبر اكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله، یادآور شد: بعثت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نقطه عطفی در تاریخ بشریت و تحولی عظیم در مسیر زندگی انسان‌ها بود، به این معنا كه نقطه شروع حركتی بود که در دوران زندگی ائمه صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین تكامل یافت و در نهایت به دست امام زمان (عج) به اوج خود خواهد ‌رسید.
در هردوره زمانی، دشمنی‌ها و فتنه‌ها رنگ ویژه و شکل پیشرفته‌تری به خود می‌گیرد
وی با بیان اینكه به موازات پیشرفت فکر و فهم بشر در هر دوره زمانی، دشمنی‌ها و فتنه‌ها شکل و وضع پیشرفته‌تری به خود می‌گیرد، تأكید كرد:‌ در ابتدای این راه، پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وآله با انسان‌های بت پرست، جاهل و بی‌منطق مواجه بود كه برخورد زشت، نامناسب و غیر معقول داشتند و بیش از هفتاد غزوه را به ایشان تحمیل كردند.
ایشان ادامه داد: حلقه دوم مبارزات بعد از رحلت پیامبر (ص) ‌شروع شد که به خانه نشین كردن حضرت علی علیه‌السلام انجامید؛ و بعد از 25 سال، وقتی مردم به سوی ایشان هجوم آوردند و ایشان را پیشوای خود دانستند، مرحله جدیدی از آزمایش‌های الهی آغاز شد، به صورتی كه وقتی حضرت خواستند ضایعات گذشته را جبران كنند، جنگ جمل به راه افتاد، که این جنگ دیگر با كفار نبود، بلكه با كسانی بود كه خود را اصحاب خاص پیامبر و نور چشمی‌های مسلمانان می‌دانستند.
علامه مصباح اظهار داشت: حلقه سوم و سنگین‌تر این مبارزه در زمان سید الشهدا علیه‌السلام رخ داد، به‌گونه‌ای که كسانی كه در جنگ جمل و صفین در كنار حضرت علی علیه‌السلام شمشیر می‌زدند، در مقابل امام حسین علیه‌السلام قرار گرفتند و از قاتلان حضرت شدند.
ایشان تصریح كرد: تاریخ نشان داده است كه هر روز امتحانات الهی به موازات سطح فرهنگ و اطلاع مردم، سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود و قرار گرفتن در مسیر حق را مشكل‌تر می‌سازد.
در آخر الزمان به وسیله آیات قرآن با امام زمان (عج) به بحث و مناظره می‌پردازند.
وی ادامه داد: در روایت معتبری نقل شده كه هنگام ظهور امام زمان(عج)، آن حضرت با كسانی مواجه می‌شوند كه به وسیله آیات قرآن با ایشان به بحث و مناظره می‌پردازند، و ادعا می‌كنند معنای آیات الهی را بهتر از حضرت می‌فهمند، که این آخرین حلقه از انواع مبارزه میان حق و باطل است ،‌ یعنی از زمان غیبت كبری تا ظهور حضرت، جامعه مستعد چنین رویارویی می‌شود. ما باید این حقیقت را درك كنیم و آماده مواجه شدن با این جهش جامعه باشیم.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تأكید كرد: سخت‌ترین وظیفه در مواجهه با این فتنه‌های متعدد و پیچیده بر عهده رهبری قرار داده شده كه ما باید برای موفقیت و تأییدات مقام معظم رهبری، همیشه دست به دعا باشیم.
ایشان در مقایسه تاریخ صدر اسلام با تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرنشان كرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام (ره)، امتحان در مقابل لیبرال‌ها بود، بعد امتحانات شكل دیگری گرفت و کسانی، مفاهیم لیبرالی را در پوشش و لعاب انقلابی‌گری مطرح كردند و به مخالفت با ارزش‌های اصیل انقلاب پرداختند و بعد از آن هم شكل‌ها تغییر یافت تا جایی كه در ظاهر برای عزت و اعتلای اسلام شعار داده می‌شد، و در باطن، اصل و ریشه اسلام هدف گرفته شده بود.
علامه مصباح با تذکر این نکته که این تفكر بالقوه خطر بزرگی است که اگر رواج پیدا كند خطرش بسیار بیشتر از خطرات دیگر خواهد بود، به بیان وظایف انسانها در چنین شرایطی پرداخت و افزود: هر فرد جامعه در امتحانات اجتماعی وظیفه‌ای برعهده دارد، و باید با استفاده از تجارب انتخابات گذشته، نقاط ضعف را كنار بگذاریم و نقاط قوت را تقویت كنیم.
ایشان با اشاره به سختی امتحانات الهی یادآور شد:‌ خداوند در قرآن كریم صراحتا بیان می‌كند كه گاهی اوقات امتحان الهی آنقدر سخت می‌شود و اوضاع چنان فشرده می‌شود كه بسیاری از خواص نا امید و مأیوس می‌شوند و هنگام مأیوس شدن از خلق است که نصرت الهی فرا می‌رسد.
وی تأكید كرد:‌ بکوشیم در هر كار به خدا توكل كنیم، و ضمن تلاش و كوشش برای انجام وظیفه خود، تنها به خدا اعتماد كنیم.
آیت‌الله مصباح با اشاره به روایتی، اظهار داشت: مؤمن واقعی كسی است كه اعتمادش به خدا بیشتر از پولی است كه در جیبش هست، و اگر انسان‌ها به جایی برسند كه اعتمادشان فقط به خدا باشد، باید بدانند که فرج نزدیك است.

برای دریافت متن این جلسه اینجا را کلیک کنید!

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...