آیت الله مصباح: کاری که برای خدا انجام شود، به ثمر خواهد رسید

علامه مصباح تأکید کرد: اگر ما فرمایشات امام (ره) را بررسی کنیم، می‌بینیم که ایشان در همه رهنمودها به محوریت خدا اهتمام ویژه داشتند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آثار آیت‌الله مصباح، ‌ایشان در دیدار با جمعی از مدیران که در تاریخ 28 فروردین 91 در سالن تشریفات مؤسسه برگزار شد، ضمن بیان این‌که همه انسان‌ها نیازهای بسیاری در زندگی احساس می‌کنند و برای رفع آن در تلاش و تکاپو هستند، اظهار داشت: اهل دین سعی می‌کنند این تلاش‌ها مخالف با ارزش‌های الهی و دستورات دینی نباشد و حتی المقدور در جهت مقتضیات دینی باشد.
وی با ملاک قرار دادن انسان‌هایی که در درجه ایمان و اعتقاد بالایی هستند، خاطرنشان کرد: کسانی نیز هستند که اولین نیازی را که احساس می‌کنند، کسب رضایت الهی است و می‌کوشند تمام فعالیت‌ها و برنامه زندگی خود را با توجه به این اصل پی‌گیری کنند.
ایشان یادآور شد:‌ یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند به ما عنایت کرده این است که در زمان ما هم نمونه‌ای از چنین انسان‌هایی قرار داده، نمونه‌ای که تمام ابعاد اسلام را در وجود خود تجسم بخشیده است. امام (ره) اسلام را شناخت و حقائق آن را به مرحله عمل رساند و فرمایشات و رهنمودهای ایشان، برکتی است که برای ما به یادگار مانده است.
علامه مصباح با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره)، یادآور شد: اگر ما فرمایشات امام (ره) را مورد توجه و بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که ایشان در همه رهنمودها به محوریت خدا توجه ویژه داشتند و به کار برای خدا سفارش می‌فرمودند.
وی با محور قرار دادن آیه "قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ" اظهار داشت: این یک کلمه است اما خیلی معنا دارد و عمل به آن دشوار است، اگر از ابتدای تاریخ به این اصل عمل می‌شد، بهشتی در دنیا ساخته می‌شد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: به برکت رهنمودهای امام (ره) و خون شهیدان، توجه به خدا در جامعه بیشتر شده است، بکوشیم باورمان شود که کار کردن برای خدا به نفع ماست، باید رضای خدا را ملاک قرار دهیم و انگیزه‌های شخصی را تضعیف کنیم.
وی افزود:‌ با وجود این همه نشانه از الطاف و عنایات الهی، شیطان چنان غفلتی برای انسان ایجاد می‌کند که رضایت نفس را بر رضایت الهی ترجیح می‌دهد، اما کسانی که خود را انقلابی و وابسته به نهاد انقلابی می‌دانند، باید به گونه‌ای دیگر باشند.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...