نسخه آزمایشی کتاب همراه «اخلاق در قرآن» منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی به منظور فراهم کردن زمینه دسترسی بیشتر علاقمندان به آثار حضرت استاد و در پی درخواست‌های مکرر، پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آماده‌سازی و تولید کتاب‌های معظم‌له در قالب کتاب همراه، به همت کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نسخه آزمایشی کتاب همراه «اخلاق در قرآن» آماده و در اختیار علاقمندان قرار گرفت.


گفتنی است این نسخه از کتاب همراه با زبان جاوا که فراگیرترین زبان رایج در گوشی‌های تلفن همراه است،‌ آماده شده و در اغلب گوشی‌ها قابل استفاده است. در این برنامه امکاناتی از قبیل مطالعه متن کتاب، جستجو، نشانه‌گذاری، یادداشت‌نویسی و... در نظر گرفته شده است.
این كتاب همراه مشتمل بر متن کامل بخش هفتم از سلسله دروس حضرت آیت‌الله مصباح یزدی در تفسیر موضوعى قرآن كریم است، كه پیش از این در 3 جلد و با عنوان «اخلاق در قرآن» توسط انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.
استاد در قالب طرح نوینی که برای دسته‌بندی موضوعی مباحث اخلاقى قرآن دارند، پس از طرح مباحث مقدماتى و فلسفى در باب اخلاق، اخلاق انسانىِ مورد نظرِ قرآن را در سه بخش اخلاق الهى، اخلاق فردى و اخلاق اجتماعى به بحث مى گذارند. به این ترتیب، مجموع مباحث اخلاق در قرآن، در چهار بخش تدوین یافته است: بخش اول به مفاهیم و كلیات اخلاق ـ‌كه همان مباحث مقدماتى است‌ـ مى پردازد؛ بخش دوم اخلاق الهى را برمى رسد؛ بخش سوم درباره اخلاق فردى است كه در جلد دوم کتاب گرد آمده؛ و بخش چهارم اخلاق اجتماعى را پژوهیده، كه جلد سوم کتاب را به خود اختصاص داده است.
علاقمندان می‌توانند این کتاب همراه را ازاینجا دریافت کنند.