نرم‌افزار «مشکات»، مجموعه‌آثار آیت‌الله مصباح یزدی رونمایی شد

این نرم‌افزار كه در آن مجموعه آثار مكتوب و غیر مكتوب علامه مصباح یزدی ارایه شده، در 4 بخش: آثار نوشتاری، آثار گفتاری، نگارخانه و امکانات پژوهشی و در قالبی بدیع، زیبا و جذاب سامان یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت ‌الله مصباح یزدی مراسم رونمایی از نرم‌افزار «مشکات»، مجموعه‌آثار آیت‌الله مصباح یزدی عصر روز جمعه 4 مردادماه در بیست و یكمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم با حضور محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سایر مسئولان قرآنی كشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا، معاون پژوهشی و مهندس رمزی، معاون فناوری اطلاعات مؤسسه امام خمینی(ره) و نیز دست‌اندرکاران و طراحان این نرم‌‌افزار در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا، معاون پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) درباره شخصیت و جایگاه علمی، اخلاقی حضرت استاد مصباح یزدی سخن گفت و در ادامه از امکانات و ویژگی‌های نرم‌افزار «مشكات» گزارشی کوتاه ارایه كرد.

این نرم‌افزار كه در آن مجموعه آثار مكتوب و غیر مكتوب علامه مصباح یزدی ارایه شده، در 4 بخش: آثار نوشتاری، آثار گفتاری، نگارخانه و امکانات پژوهشی و در قالبی بدیع، زیبا و جذاب سامان یافته است.

علاقمندان می‌توانند در این نرم‌افزار از طریق درخت موضوعات یا فهرست الفبایی به متن کامل 68 جلد از کتاب‌‌های حضرت استاد در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی است، كه پیش از این منتشر شده دسترسی داشته باشند.

بیش از شش گیگابایت از آثار گفتاری این استاد حوزه علمیه قم بخش دیگری از محتوای این نرم‌افزار است كه در بخش‌های سخنرانی، مصاحبه، مناظره، پرسش‌ و پاسخ، میزگرد و دروس ارایه شده است. زندگی‌نامه، مجموعه‌ای از تصاویر و 8 قطعه فیلم از برنامه‌های حضرت استاد از بخش‌های دیگر این نرم‌افزار است.

آشنایی با ساختار درختی موضوعات کتاب‌ها، مطالعه همزمان 5 کتاب، جست‌وجوی ساده و پیشرفته در محدوده‌های تمام کتب، کتاب خاص و یا یک فصل از یک کتاب، امکان ثبت نشانه، حاشیه و یادداشت، امکان کپی و چاپ متن و نیز امکان ارسال یادداشت‌های شخصی به NotePad و Word از جمله امکانات پژوهشی این نرم‌افزار است.

دوستداران فرهنگ و معارف اسلامی می‌توانند این نرم‌افزار را از انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از طریق تماس با تلفن: 37742326 – 025 و آدرس: قم، خیابان شهدا، کوی 24 ، پلاک 38 و نمایندگی‌های معتبر تهیه كنند.

آخرین محتوای سایت

راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...