علامه مصباح یزدی: رحمت الهی، اختصاصی به قوم، نژاد و منطقه خاصی ندارد

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دیدار خود با پاپ سابق اظهار داشت: امروزه با دو خطر در جوامع بشری روبه رو هستیم، خطری در اصل ایمان و خطری در اخلاق و ارزشهای اخلاقی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از دانشمندان مسیحی (منونایت M.C.C ) از کشورهای کانادا و امریکا با اشاره به سخنان حاضران در خصوص فعالیت‌های سازمان خیریه ام سی سی اظهار داشت: برخی از عزیزان در سخنانشان ام سی سی را سازمانی كوچك عنوان كردند. البته دیدگاهی كه ما از انبیاء آموخته‌ایم این است كه كوچكی و بزرگی به حجم و اندازه كارها و ساختمان‌ها نیست، بلكه در فرهنگ انبیاء، كوچك یا بزرگ بودن كارها، به دو عامل نیت افراد و نتایج حاصله بستگی دارد.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ادامه داد: در فرهنگ دینی، ارزشیابی كارها بر اساس نیت كه امر درونی است و نتیجه حاصله كه امر بیرونی و قابل رؤیت وقضاوت مردم است، انجام می‌شود. لذا كاری كه فقط برای رضای خدا و محبت او انجام می‌گیرد، بسیار بزرگ است، هرچند حجم فیزیكی آن بسیار كم باشد.

وی با اشاره به سخنان حاضران در خصوص فعالیت‌های سازمان ام سی سی اظهار داشت: خدمات این سازمان بر سه قسم است، قسم اول خدماتی است كه جنبه رفع نیازهای مادی مانند گرسنگی مخصوصا برای سیل زدگان و جنگ زدگان دارد كه شامل افراد می‌شود، قسم دوم خدمات كه مهمتر است و جنبه اجتماعی دارد، خدمات این سازمان برای صلح و جلوگیری از جنگ‌های ظالمانه است و شامل دولت و جوامع بزرگتر می‌شود.

علامه مصباح یزدی افزود: خدمات قسم سوم این سازمان، از جنس تعالیم انبیاء است و بسیار فراتر از خدمات دیگر است و آن خدمات فرهنگی است و شایسته است كه این سازمان چنین خدماتی را بیشتر توسعه دهد.

وی با اشاره به دیدار خود با پاپ سابق اظهار داشت: امروزه با دو خطر در جوامع بشری روبه رو هستیم: خطر در اصل ایمان و خطر در اخلاق و ارزشهای اخلاقی.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینكه این دو خطر همچنان بشریت را تهدید می‌كند، اظهار داشت: امروزه این خطر در جوامع بشری روز به روز گسترش یافته و عوامل متعددی نیز كمك می‌كند تا ایمان‌ها ضعیف‌تر و اخلاق، كمرنگ‌تر شود.

وی با بیان اینكه در دنیای امروز سخنان ملحدانه و رفتارهای وحشیانه، بیش از سالهای گذشته رواج یافته است اظهار داشت: امروزه شاهد رفتارهایی در برخی كشورها هستیم كه حتی انسان از یادآوری زبانی آنها خجالت می‌كشد و متأسفانه این رفتارها توسط برخی دولت‌ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم حمایت می‌شود.

علامه مصباح یزدی با بیان اینكه امروز معتقدین به انبیاء باید با خطرات اعتقادی و اخلاقی به مبارزه بپردازند، خاطر نشان كرد: ما معتقدیم رحمت الهی اختصاص به منطقه، قوم یا نژاد خاصی ندارد، بلكه رحمت خداوند شامل همه انسانها و حتی مخلوقات دیگر می‌شود و بزرگترین و ارزشمندترین كارها نیز كارهایی است كه زمینه گسترش رحمت الهی را فراهم كرده و سبب می‌شود سایر مردم نیز شامل رحمت الهی شوند.

وی افزود: از این رو فعالیت‌های سازمان خیریه ام سی سی حتی اگر حجم كوچكی داشته باشد، اما اگر با انگیزه الهی صورت بگیرد، بسیار بزرگ است.

علامه مصباح یزدی در پایان گفت: از خداوند متعال درخواست می‌كنیم تا همه كسانی كه طالب حقیقت هستند، به راه صواب هدایت شوند.

گفتنی است در این دیدار، شركت كنندگان خود را معرفی كرده و به بیان فعالیت‌های سازمان خیریه ام سی سی پرداختند.

همچنین از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به خاطر برگزاری كنفرانسی كه در اوخر بهار سال آینده، برگزار می‌شود و از آنها برای شركت در آن دعوت شده است، تشكر و قدردانی كردند.

در این دیدار صمیمی، از سوی یكی از حاضران، قالیچه‌ای كه در بوسنی تهیه شده بود، به نشانه محبت و دوستی به علامه مصباح یزدی، اهدا شد.

گفتنی است این دیدار در تاریخ پنجم اسفندماه سال جاری در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...