آیت‌الله عیسی قاسم: اسلام رجال و ستون‌های بزرگی دارد که از جمله‌‌ آن آیت‌الله مصباح یزدی است

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی و سیاسی شیعیان و انقلابیون بحرین است. دولت بحرین با گسترش انقلاب در این کشور احساس خطر کرده و بسیاری از انقلابیون کشور بحرین را تحت فشار قرار داده است. در راستای همین فشارها، دولت بحرین آیت‌الله عیسی قاسم را مجبور به خروج از کشور خود کرده است. معظم‌له ابتدا به کشور عراق رفته و پس از زیارت عتبات عالیات و دیدار با مراجع نجف به ایران آمده و به زیارت امام هشتم علیه‌السلام و دیدار با مراجع و روحانیون بلند پایه پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی به نقل از «رجانیوز»، حجت‌الاسلام شیخ عبدالله دقاق مدیر حوزه علمیه بحرینی‌ها در ایران و از روحانیون نزدیک به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم گفت: آیت‌الله عیسی قاسم ضمن دیدار با مراجع عظام وعلمایی همچون آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، آیت‌الله‌العظمی سبحانی، آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی وشخصیت‌های بارز دیگر حوزه علمیه قم، دیداری نیز با علامه مصباح یزدی داشتند.

به گفته حجت‌الاسلام شیخ عبدالله دقاق این دیدار بسیار خاطره‌انگیز، برادرانه، عاطفی و ایمانی بود و بسیاری از کسانی که در این دیدار حضور داشتند زمانی که به چهره عارف بزرگ علامه مصباح یزدی حفظه‌الله و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در کنار یك‌دیگر نگاه می‌کردند، اشک می‌ریختند. زمانی که علامه مصباح یزدی در کنار شیخ عیسی قاسم نشستند این آیه مبارک قرآن کریم را تلاوت نمودند: «اخواناً علی سرر متقابلین». کسانی که در این جلسه بودند با مشاهده این دو مرد الهی به یاد این حدیث شریف حضرت عیسی علیه السلام افتادند که در پاسخ به سؤال حواریون از ایشان كه پرسیده بودند‌ای پیامبر خدا ما با چه کسی مجالست داشته باشیم، فرموده بودند: با کسی مجالست کنید که دیدن او شما را به یاد خدا بیاندازد، سخنان او بر علم شما بیافزاید و عمل او شما را به آخرت ترغیب نماید. این دیدار مبارک میان این دو عالم ربانی و بزرگوار مصداق بارز این حدیث شریف بود.

وی هم‌چنین اظهار داشت: پس از این دیدار آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در دیدار دیگری این جمله را در مورد علامه مصباح یزدی فرمودند که : "دین، دارای مردانی است؛ همان‌گونه که جبهه کفر دارای مردانی است. دین اسلام دارای مردان و ستون‌های بزرگی است که آیت‌الله مصباح یزدی از جمله آنها است".

گفتنی است این دیدار هشتم اسفند سال‌جاری برگزار گردید.

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...