کتاب «زیبایی شرور» منتشر شد

این کتاب حاصل سه سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی درباره چرایی شرور و وظیفه ما در برابر بلاها و مصیبت‌هاست.

 

کتاب «زیبایی شرور (شرور و بلایا؛ چرایی و وظیفه ما)» توسط پژوهشگر ارجمند، آقای حسین مظفری تدوین، و با هدف پاسخ‌گویی به برخي مسايل مطرح درباره حکمت بلاها و مصیبت‌های دنیوی در دو بخش سامان یافته است.

بخش نخست این کتاب به بررسی محققانه ابعاد بلایا و شرور می‌پردازد. بحث‌های نظری درباره خیر و شر، چرایی خلقت شرور در عالم، بیان فلسفه آفرینش انسان و رابطه آن با شرور، وظیفه انسان در برابر نعمت‌های الهی و بلایا در این این بخش مطرح شده است.

بخش دوم کتاب نیز مشتمل بر پاسخ‌های حضرت استاد به هفت پرسش مهم با محوریت مباحث بخش نخست است؛ پرسش‌هایی با مباحثی هم‌چون حکمت بلایا و آفات، نقش شرور در تکامل انسان، مطلوبیت شرور در نظام احسن، چرایی وجود شرور در عالم، و حکمت تشریع‌ها دستورات و احكام شرعی.

مي‌توان ادعا كرد اين نوشتار، به رغم اختصارش، در بررسي محققانه ابعاد بلايا و شرور، كم‌نظير يا بي‌نظير است، و از همين‌رو مطالعه دقيق و عالمانه آن براي معرفت‌دوستان مفيد است.

این کتاب توسط انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در 48 صفحه با قطع رقعی منتشر شده است و علاقمندان مي‌توانند آن را از نمايندگي‌هاي اين انتشارات و كتاب‌فروشي‌هاي معتبر تهيه كنند.