برگی از خاطرات؛ از مجموعه خاطرات حکیم فرزانه خطاب به جوانان

برگی از خاطرات؛ از مجموعه خاطرات حکیم فرزانه خطاب به جوانان

رقعی، شومیز، 178 صفحه، چاپ اول 1400، چاپ دوم 1402.

این کتاب، مشتمل بر بیش از صد خاطره از مجموعه خاطرات استاد فرزانه، حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی «رضوان‌الله علیه» است كه به‌كوشش جناب آقای علی حسن‌زاده از میان مجموعه آثار معظم‌له انتخاب، عنوان‌گذاری، نظام‌دهی و گردآوری شده و به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شده است.

این مجموعه، برای همة قشرها و گروه‌ها، به‌ویژه جوانان عزیز، سودمند است. بیان لطیف و صمیمی حضرت استاد و زاویة مناسب نگاه معظم‌له بر شیرینی خاطرات افزوده و همگان را جذب می‌كند.

این مجموعه كوشیده است خاطرات حضرت استاد از دوران كودكی و طلبگی و سال‌های قبل از پیروزی انقلاب را بیان كند، و از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی معظم‌له نمونه‌هایی را ارائه دهد و نیز خاطراتی دربارة شخصیت‌هایی بزرگ و برجسته، همچون حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری، شهید بهشتی، حاج‌میرزاعلی هسته‌ای اصفهانی، شیخ‌علی‌اكبر تربتی، حاج‌شیخ‌غلامرضا یزدی و حاج‌میرزاعبدالعلی تهرانی، از زبان معظم‌له بیان كند و در پایان خاطراتی درس‌آموز از سفرهای حضرت استاد به كشورهایی چون بلژیك، كلمبیا، برزیل، مالزی، كانادا، امریكای لاتین، امریكای جنوبی، واتیكان، كنیا و شبه‌قارة هندوستان را بازگو كند.

گفتنی است، در این مجموعه سخنان حضرت استاد بدون دخالت در متن و تصرف در آن آورده شده است.