آیت الله مصباح یزدی: وحدت با كسانی كه قصد براندازی نظام را دارند، بی معناست

حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران كه روز دوشنبه 20/7/88 در تالار مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: وحدت و اتحاد با كسانی كه قصد براندازی نظام را دارند، بی معناست.

حضرت آیت الله مصباح یزدی در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران كه روز دوشنبه 1388/07/20 در تالار مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: وحدت و اتحاد با كسانی كه قصد براندازی نظام را دارند، بی معناست.

حضرت آیت الله مصباح یزدی در این دیدار با اشاره به وجود شبهاتی پیرامون وحدت، وحدت را به دو نوع وحدت تاکتیکی و وحدت استراتژیک تقسیم کرد و گفت: برخی تصور کرده‌اند  كه وحدت  حتی با اهل باطل سودمند است و برای این ادعای خود به داستان گوساله سامری استشهاد كرده‌اند كه حضرت هارون (ع) به منظورحفظ وحدت، نسبت به سامری واكنش شدیدی نشان نداد، و در برابر اعتراض حضرت موسی(ع) گفت: «ترسیدم كه برخورد با سامری موجب تفرقه بین بنی‌اسرائیل شود.» پس سكوت در برابر گوساله‌پرستی هم برای حفظ وحدت مطلوب است!

ایشان با بیان نمونه‌هایی دیگر از این نوع وحدت افزود: در زمان امام خمینی(ره) نیز علاوه بر مسلمانان راستین كه برای انقلاب قیام می‌كردند، گروه‌های منحرف دیگری نیز وجود داشتند كه به مقابله با شاه پرداخته بودند و بین آنها و مسلمانان نوعی اتحاد وجود داشت،  و گاهی نیز به یك‌دیگر در رسیدن به اهداف كمك  می‌كردند.

ایشان با اشاره به لزوم بصیرت در این موارد گفت: این وحدت، نوعی وحدت تاكتیكی است كه برای مصالح والاتری به صورت موقت برقرار می‌شود و در حال حاضر نیز منظور از وحدت  با  بعضی مخالفان نظام كه  علیه نظام جبهه‌گیری نداشته و در صدد براندازی و ضربه زدن به نظام اسلامی نیستند، این نوع وحدت است.

علامه مصباح یزدی وحدت استراتژیك را گونه دیگری از وحدت خواند و گفت: این وحدت اصیل و پایدار است كه باید بین همه افرادی كه جامعه اسلامی را پذیرفته و برای سربلندی و پایداری آن تلاش می‌كنند، برقرار شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(رحمه الله علیه) در ادامه افزود: مخالفان جامعه اسلامی و دولت اسلامی كه اندك‌اند  در صورتی كه قصد ضربه زدن به نظام را نداشته باشند، می‌توانند در جامعه اسلامی زندگی كنند و از حقوقی مانند سایر مسلمانان استفاده كنند؛ اما اگر مخالفان نظام اسلامی با هدف براندازی جامعه و دولت اسلامی فعالیت كنند و با برقراری ارتباط با دشمنان خارج از كشور در صدد جمع آوری اسلحه و كسب قدرت  باشند، وحدت با چنین كسانی بی‌معناست و باید با آنها برخورد شود.

حضرت علامه مصباح یزدی با اشاره به آیاتی از قرآن كریم گفت: منافقین برای مقابله با اسلام اقدام به ساختن مسجد ضرار كردند و هر چند در ظاهر  مسلمان بودند، اما  در حقیقت قصد براندازی اسلام را داشتند. به همین دلیل پیامبر اسلام(ص) مأمور خراب كردن این مسجد شد.

ایشان با بیان اینكه در گذشته و حال عده‌ای از منافقان با سردادن شعارهای فریبنده‌ای مثل "ایران برای همه ایرانیان" و "جمهوری ایرانی" اهداف سوء خود را دنبال كرده و می‌كنند، خاطر نشان كرد: آنچه مهم است، اسلامی بودن  نظام است و نمی‌توان برای  ادیان  ساختگی و منافقانی كه در صدد براندازی نظام اسلامی هستند، به صرف ایرانی بودن، حقی برابر با مسلمانان و طرفداران نظام قائل شد.