حضرت آیت الله مصباح یزدی: اخلاص رمز ماندگاری خدمات دینی است

حضرت علامه مصباح یزدی گفت: اخلاص رمز موفقیت و ماندگاری در خدمات دینی و معنوی است. استاد حوزه علمیه قم در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به وظایف سنگین روحانیت در عصر حاضر اظهار امیدواری كرد: با تلاش و كوشش پژوهش‌گران

حضرت علامه مصباح یزدی گفت: اخلاص رمز موفقیت و ماندگاری در خدمات دینی و معنوی است.

استاد حوزه علمیه قم در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به وظایف سنگین روحانیت در عصر حاضر اظهار امیدواری كرد: با تلاش و كوشش پژوهش‌گران و محققان و انجام وظیفه آنها در جهت حفظ و نشر معارف الهی، بر میراث عظیم گذشتگان افزوده شود.

آیت‌الله مصباح یزدی تحولات ایجاد شده در حوزه‌های علمیه را به بركت انقلاب اسلامی و خون‌هایی دانست كه در این راه ریخته شده و افزود: امروزه بهترین امكانات برای تحقیق و پژوهش آماده شده و باید با استفاده صحیح از آنها شكرگزار این نعمت الهی بود.

وی با تأكید بر لزوم اخلاص در امور، به بیان گوشه‌هایی از زندگی برخی علما پرداخت و گفت : حیات علم در گرو تحقیق و پژوهش است؛ اما عملی كه برای خدا و در جهت رضای او انجام شود بركتی عظیم خواهد داشت.

علامه مصباح یزدی با بیان گوشه‌هایی از زندگانی علامه طباطبایی گفت: این عالم عظیم‌الشأن علی‌رغم وضعیت نامناسب مالی، بدون چشم‌داشتی به مال و جاه و مقام، با اخلاص و در راه رضای خدا گام برداشت و امروزه شاهد هستیم هر كس در دنیای اسلام قصد انجام پژوهشی را داشته باشد، بی شك از مراجعه به اثر گران‌سنگ این عالم بزرگ، یعنی تفسیر المیزان بی‌نیاز نیست و این نتیجه اخلاص علامه طباطبایی(قدس سره) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر انسان با اعتماد به اسباب معنوی اقدام به انجام كاری كند و فریب اسباب ظاهری دنیا را نخورد، بی شك خدمت او ارزنده و ماندگار خواهد بود.

این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت تألیفات علمی گفت: نباید تألیفات علمی را دست‌كم گرفت و آنها را با مزایای مادی معاوضه كرد و از آنجا كه خداوند شكور است، اگر كسی كاری را در راه رضای او انجام دهد، از رحمت الهی برخوردار خواهد شد و خداوند او را از اشتباهات حفظ كرده و به عمل او نفع عام می‌دهد.

رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خطاب به پژوهش‌گران گفت: از فرصت و نیروی جوانی خود استفاده كنید و این نیرو را در راه رضای خدا مصرف كنید.

گفتنی است در این همایش كه روز 19 آذرماه سال جاری در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، از پژوهش‌گران برتر این مؤسسه تجلیل به عمل آمد.