علامه مصباح یزدی: پیام انقلاب اسلامی فقط پیشرفت در مادیات نیست

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به نام‌گذاری امسال به "همت مضاعف و كار مضاعف" گفت: مردم ایران این رشد اجتماعی را پیدا كرده‌اند كه بفهمند چه‌قدر عرصه كار گسترده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از اعضای كانون دانش‌پژوهان نخبه، همه پیشرفت‌های كشور را مرهون زحمات حضرت امام(ره) و خون شهدا عنوان و خاطر نشان كرد:
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به نام‌گذاری امسال به "همت مضاعف و كار مضاعف" گفت: مردم ایران این رشد اجتماعی را پیدا كرده‌اند كه بفهمند چه‌قدر عرصه كار گسترده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از اعضای كانون دانش‌پژوهان نخبه، همه پیشرفت‌های كشور را مرهون زحمات حضرت امام(ره) و خون شهدا عنوان و خاطر نشان كرد: وظیفه ما این است كه از دستاوردهای انقلاب محافظت كرده و در این راه كوتاهی نكنیم، خداوند نیز وعده داده است كه در صورت شكر نعمت، این نعمت‌ها را افزایش بدهد.
علامه مصباح یزدی گفت: شكرگزاری این نعمت‌ها این است كه كمبودها را بشناسیم و در جهت رفع این كمبودها تلاش كنیم.
وی با اشاره به پیشرفت‌های كشورمان در عرصه‌های مختلف گفت: پیشرفت‌های كشور ما باوركردنی نیست و حتی قبل از تحقق این پیشرفت‌ها افرادی معتقد بودند كه غرب به‌قدری در تكنولوژی جلوتر است که ما به هیچ وجه نمی‌توانیم به آنها برسیم و تنها راه پیشرفت ما تعامل با غرب است.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام "همت مضاعف و كار مضاعف" گفت: مردم ایران این رشد اجتماعی را پیدا كرده‌اند كه بفهمند عرصه كار چقدر گسترده است.
علامه مصباح یزدی ادامه داد: مضاعف به معنای زیادتر نیست، بلكه به معنای چند برابر است؛ چون هم استعدادهای انسانی مرز مشخصی ندارد و هم الطاف خداوند نامحدود است و بركات انقلاب نیز این زمینه را فراهم كرده كه افراد با شتاب بیشتری در این جهت حركت كنند.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این‌كه باید كمبود‌ها را بشناسیم تا بتوانیم به طور متناسب در همه زمینه‌ها پیشرفت كنیم، گفت: همان‌گونه كه اندام انسان باید هماهنگ با هم رشد كنند، اندام‌های پیكره جامعه نیز باید متناسب رشد كنند و برای نیل به این مقصود باید همه اندام‌های جامعه را شناخته و كمبودهای آنها را شناسایی كنیم.
وی با تأكید بر این‌كه نسبت به بسیاری از كمبودها غفلت شده است، ادامه داد: چه بسا برخی از بزرگان كمبودها را مطرح نمی‌كنند؛ زیرا ممكن است مطرح كردن آنها سبب ناامیدی افراد جامعه شده و حتی در امور دیگر نیز اخلال وارد كند.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به كمبودهای موجود در زمینه نیروی انسانی كارآمد گفت: اگر با بسیج همه نیروها تلاش كنیم، باز هم كم است؛ چون هم باید نیاز امروز را تأمین كنیم و هم باید عقب‌ماندگی‌های مضاعفی را كه از دوران‌های گذشته به جای مانده است، جبران كنیم؛ پس باید نیازها را شناخته و با برنامه‌ریزی صحیح همه توان خود را در جهت رفع این نیازها به كار گیریم.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به هدف زندگی انسان‌ها گفت: پیام انقلاب اسلامی فقط پیشرفت در مادیات نیست؛ زیرا اگر چنین بود انقلاب چیز جدیدی را نیاورده بود؛ چون این همان چیزی است كه بسیاری از كشورها سال‌ها قبل از ما آن را شروع كرده و بعضاً از ما هم جلوترند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌كه هدف اصلی انقلاب، احیای اسلام و ارزش‌های دینی، و در یك كلمه، «دین» بود، گفت: باید این هدف را تبیین و تشریح كنیم و برای رسیدن به آن نقشه و برنامه حساب‌شده داشته باشیم.
علامه مصباح یزدی پیشرفت در علوم و تكنولوژی را ابزار و وسیله‌ای برای رسیدن به این هدف والا دانست و گفت: اگر راهی به سوی قرب الهی یافتیم، لذت سعادت را می‌فهمیم؛ در غیر این صورت سرگرم دنیا و بازیچه‌های آن می‌شویم.