آیت الله مصباح یزدی: هدایت انسان‌‌ها از نجات جان ایشان مهم‌تر و با ارزش‌تر است

علامه مصباح یزدی با اشاره به وسایل ارتباط جمعی نوین، اظهار داشت: استعمار با در دست داشتن این امکانات در صدد شکست این انقلاب است و وظیفه ماست که برای نجات افراد از این دام‌ها تلاش کنیم، اما تنها داشتن علم و آگاهی کافی نیست، بلکه انگیزه و مهارت نیز لازم است
علامه مصباح یزدی با اشاره به وسایل ارتباط جمعی نوین، اظهار داشت: استعمار با در دست داشتن این امکانات در صدد شکست این انقلاب است و وظیفه ماست که برای نجات افراد از این دام‌ها تلاش کنیم، اما تنها داشتن علم و آگاهی کافی نیست، بلکه انگیزه و مهارت نیز لازم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با جمعی از دست‌اندرکاران طرح ولایت با بیان اینکه رکن اصلی انقلاب ما فرهنگ است، به ضعف فرهنگی در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: با اینکه انقلاب ما پیش از آن که سیاسی باشد فرهنگی است اما متأسفانه به خاطر برخی از مسائل، در زمینه فرهنگی کار كافی نشده است و امروزه بروز مشکلاتی در مسائل فرهنگی جوانان را شاهد هستیم هر چند کسانی هم هستند که نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند و حتی توطئه‌ها‌ی دشمنان خارجی را هم توهم تلقی می‌کنند و مسأله تهاجم فرهنگی را ارتباط فرهنگی می‌نامند.
وی با اشاره به تهاجم فرهنگی ادامه داد: از سویی جوان‌ها‌ی دختر و پسر کشور ما که هرکدام می‌توانند منشأ آثار و برکاتی باشند در کام توفان تهاجم فرهنگی فرور می‌روند و از سوی دیگر باید نگران به هدر رفتن هزینه‌هایی که برای این انقلاب شده و خون‌های پاک شهدایی که در این مسیر ریخته شده است باشیم.
علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه امکانات ارتباطی امروزی مانند تلفن‌ها‌ی همراه و اینترنت همه حجاب‌ها را از میان برداشته است، ادامه داد: استعمار با دردست داشتن این امکانات در صدد شکست این انقلاب است و وظیفه ماست که برای نجات افراد از این دام‌ها تلاش کنیم، اما تنها داشتن علم و آگاهی کافی نیست، بلکه انگیزه و مهارت نیز لازم است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این روایت که پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله خطاب به حضرت علی‌علیه‌السلام می‌فرماید: اگر خدا یک نفر را به دست تو هدایت کند از آنچه خورشید بر آن تابیده برای تو بهتر است ادامه داد: تلاش فرهنگی با وجود اینکه کار بسیار دشواری است، ولی کار بسیار با ارزشی است و جای شکر بسیار دارد که از بین همه بندگان خدا، شما برای این امر توفیق یافتید.
وی با تأکید بر لزوم شناخت ارزش کار فرهنگی افزود: نباید اهمیت مسأله هدایت انسان‌ها و نجات آنها از تهاجم فرهنگی را ساده تلقی کرد، بلکه این کار حتی از نجات جان انسان‌ها مهم‌تر است، چرا که چه بسا انسانی جان فرد فاسق یا جاهلی را نجات دهد و فرد نجات یافته به فسق و فجور پرداخته و خود را جهنمی کند، اما اگر کسی از گمراهی نجات یافت، ارزش بی‌نهایت و حیات طیبه ابدی به او بخشیده شده است که قابل مقایسه با نجات جان او نیست.
آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: وقتی انسان اهمیت کاری را درک کند خود را برای آن آماده کرده و سختی‌ها‌ی آن مسیر را تحمل می‌کند و چه بسا تهمت‌ها و توهین‌ها را به جان می‌خرد. وقتی انسان بداند عملی را انجام داده که دل امام زمان(عج) از آن خشنود گشته است، دیگر از دنیا چیزی نمی‌خواهد.
استاد اخلاق حوزه علمیه به حاضران توصیه کرد: به هیچ حدی از معلومات قانع نشوید و همواره در پی افزایش معلومات و شناخت و کسب مهارت برای نجات انسان‌ها باشید و برای پیشرفت در کار خالصانه تلاش کرده و در پی لبخند امام عصر(عج) باشید، چرا که لذتی در آن است که با هیچ چیز مقایسه نمی‌شود.
آیت الله مصباح یزدی یکی از راه‌ها‌ی کسب رضایت ولی عصر(عج) را کسب رضایت نایب ایشان دانست و گفت: این همان چیزی است که رزمندگان اسلام در خطوط مقدم جبهه‌ها در پی آن بودند و عاشقانه به وظایف خود عمل می‌کردند تا به شهادت می‌رسیدند.