آیت‌الله مصباح: نوك پیكان جریان انحرافی به طرف اسلام و ارزش‌های اسلامی نشانه رفته است

علامه مصباح یزدی خاطر نشان كرد: حمایت هر چه بیشتر از ولی‌فقیه و مبارزه با افكار و گروه‌های انحرافی وظیفه هر مسلمان است و نباید برای انجام این وظیفه و اعتلای ارزش‌های اسلامی از هیچ تلاشی دریغ كنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان در تاریخ 1390/03/05 در دیدار با جمعی از طلاب استان اصفهان، فتنه‌ها را آزمایشی برای جامعه دانستند و گفتند: هرچه سطح جامعه بالاتر رود، فتنه‌ها و آزمایش‌های جامعه، پیچیده‌تر می‌شود و این بیان‌كننده رشد و پیشرفت جامعه است.
وی یادآور شد: سخت‌تر شدن فتنه‌ها از یك طرف برای كسانی كه با آن دست و پنجه نرم می‌كنند، مایة‌ آرامش است چون نشان از رشد و تعالی آن‌ها دارد و از طرفی هشدار برای آینده، كه اگر در این امتحان موفق شدیم، باید منتظر روبه‌رو شدن با امتحانی بزرگ‌تر باشیم.
علامه مصباح جریان انحرافی اخیر را از بزرگ‌ترین خطرها برای جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت:‌ رشد فكری جامعه دركنار آثار و سوژه‌هایی كه در این فتنه به صورت فراگیر جامعه را پوشش داده‌اند، بزرگی این خطر را برای ما نمایان می‌كند.
ایشان اضافه كرد:‌ با گذشت زمان، آرام آرام محور فتنه و رابطه آن با مسئولان رسمی كشور روشن شد. البته ابتدا كسانی تلاش كردند این رابطه را تضعیف كنند، ولی هر چه سعی كردند كمتر نتیجه گرفتند و روز به روز وابستگی‌ها بیشتر شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ این وابستگی‌ها تا جایی پیش رفت كه احساس می‌شد حمایت‌هایی كه از طرف مقام معظم رهبری صورت گرفته و سرمایه‌ها و خدماتی كه انجام شده، همه در معرض نابودی قرار گرفته است، و هیچ راه معقول و قابل توجیهی برای حل این رابطه و وابستگی وجود ندارد. همه این قرائن دست به دست هم داد تا مسأله سحر و تسخیر به میان بیاید كه طبعا مطرح كردن این مسائل خساراتی هم برای جامعه به دنبال داشت كه بعدها با آشكار شدن قرائن متعدد این مسأله صورت واقعی‌تری به خود گرفت.
استاد فلسفه و تفسیر حوزه علمیه به تحلیل این حركت‌ها پرداخت و خاطر نشان كرد:‌ اگر هدف از این حركت‌ها برای رسیدن به ریاست جمهوری بود می‌شد آن را بدون این همه حواشی و مسائل، با خدمت صادقانه به مردم بدست آورد.
وی ادامه داد: كنارهم قرار دادن قرائن و ایده‌ها و سخنانی كه از این شخص در جاهای مختلف مطرح شد ما را به این نتیجه می‌رساند كه هدف تنها قدرت نیست، بلكه نوك پیكان به طرف اسلام و ارزش‌های اسلامی نشانه رفته است.
ایشان با اشاره به تعدادی از این قرائن و یادآوری برخی سخنان شخص خاص مانند گذشتن تاریخ مصرف و دوران اسلام گرایی و تشبیه آن به اسب سواری نسبت به ماشین سواری،‌ علنی كردن شعارهای ملی‌گرایانه و مكتب ایرانی و این‌كه می‌شود با ارتباط معنوی، حقائق اسلام و خواسته امام زمان (عج) را درك كرد،‌ یادآور شد:‌ این شخص حتی یك مورد بر علیه سران فتنه سخنی نگفته است، در سخنرانی‌ها حمایت و ارادت قابل توجهی به رهبری نظام نداشته كه همه این حرف‌ها نشان‌دهنده فكر و هدف شوم این تفكر انحرافی است.
استاد اخلاق حوزه اظهار داشت:‌ اگر همه این سخنان فقط در حرف خلاصه می‌شد، امکان داشت آنها را حرف‌هایی دیوانه‌وار به حساب آوریم، اما به دست گرفتن گلوگاه‌های اقتصادی و پروژه‌های عظیم اقتصادی كشور، ایجاد شبكه عظیم سیاسی در وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی، سفرهای خارجی و ارتباط‌ معنادار با شخصیت‌های خارجی، تفسیرهای معنادار از قیام مسلمانان در شمال آفریقا، سوق دادن هدف‌ها به سوی انگیزه‌های ملی و تضعیف جایگاه ولی‌فقیه، همه و همه ما را به این نتیجه می‌رساند كه این حركت‌ها نمی‌تواند فقط به خاطر رئیس‌جمهور شدن و قدرت باشد، بلكه هدف از بین بردن اسلام و ارزش‌های اسلامی است.
علامه مصباح یزدی در پایان، حمایت هر چه بیشتر از ولی‌فقیه و مبارزه با این فكر و گروه انحرافی را وظیفه همه دانست و گفت: حمایت و قدردانی از تلاش‌ها و خدماتی كه در دولت صورت گرفته را نباید فراموش كرد.