ولی‌فقیه در زمان غیبت، حبل‌الله است

آیت‌الله مصباح، تأکید کرد: رمز بقاء جامعه، مسأله ولایت است، همان زنجیره‌ای که از خدا شروع می‌شود و در زمان ما به ولی‌فقیه سپرده شده تا به حلقه اصلی که امام زمان (عج) است، متصل گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان در دیدار با جمعی از پاسداران سراسر کشور که در تاریخ 1390/10/23 در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، برگزار شد، ضمن یادآوری و شکر نعمت‌های الهی، اظهار داشت: خداوند در میان میلیاردها انسانی که بر روی زمین زندگی می‌کنند، نعمت معرفت الهی، شناخت اسلام، بهره‌مندی از تعالیم پیامبر اسلام و معرفت و محبت اهل‌بیت علیهم السلام را به ما ارزانی داشته که باید قدردان این نعمت‌های الهی باشیم.
وی افزود: هم‌چنین باید خداوند را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که مزین به نام امام زمان (عج) است و در زمانی زندگی می‌کنیم که بزرگ‌ترین حادثه تاریخ اسلام و تشیع به برکت امام (ره) در آن تحقق یافت و نظام اسلامی بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت (علیهم السلام) در آن شکل گرفت.
علامه مصباح تصریح کرد: خداوند پس از رحلت امام (ره) نیز جانشینی مقتدر و بی‌نظیر برای ایشان مقدر کرد که تدبیر حکیمانه و الهامات و تأییدات الهی ایشان، کشور را حفظ کرد و باعث بقا، عزت و سرافرازی مادی و معنوی هر چه بیشتر در میان جهانیان شد.
ایشان خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم که تابع این کشور، نظام و این رهبر هستیم.
وی همچنین به عناصر فرهنگی و اجتماعی جامعه که نقش بالایی در ثبات و عزت ایران اسلامی دارند، اشاره کرد و افزود: تبعیت از مجتهد جامع‌الشرایط به عنوان یک فرهنگ در قلب و جان ملت وجود داشت و اثر این فرهنگ در دوران حضرت امام (ره) نمایان شد و با تبعیت از آن رهبر فرزانه به نظام اسلامی ختم شد.
آیت‌الله مصباح عنصر رهبری و تبعیت از ولی‌فقیه را بزرگ‌ترین عامل پیروزی جمهوری اسلامی برشمرد و یادآور شد: نعمت ولی‌فقیه و هدایت‌ها و رهنمودهای ایشان بود که ما را در مدیریت جامعه و تثبیت جمهوری اسلامی موفق ساخت و متأسفانه سایر کشورها به دلیل بهره نداشتن از نعمت رهبری و مراجع، نتوانستند چنین تحولی را در جامعه خود ایجاد کنند.
ایشان عشق به شهادت را دیگر عنصر فرهنگی جامعه ما دانست و گفت: عشق به شهادت عنصری است که به برکت سیدالشهداء (ع) در جامعه ما نهادینه شده است و مهم‌ترین اثر آن مبارزه با کسانی است که ادعای اسلام دارند و به نام اسلام، کمر همت به سقوط و نابودی آن بسته‌‌اند.
وی تأکید کرد: ملاک الگو و حرکت حسینی، حق است و باید به حق نگاه کنیم و شهادت در مسیر حق همانند شهادت در جنگ بدر و احد است.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: زندگی ما مبتنی بر این اصول است و تا زمانی که این عناصر فرهنگی در فرهنگ ما وجود دارد، پیروزیم و تمامی نقشه‌های دشمنان نقش بر آب می‌شود.
ایشان ادامه داد: در سال‌های قبل دیدیم، افراد و گروه‌هایی سعی کردند چهره سپاه و بسیج را خدشه‌دار کنند، اما نهادینه شدن عناصر فرهنگی، فداکاری در راه دین، عشق به سیدالشهداء (ع) و گذشتن از مظاهر دنیوی برای دین، روز به روز بر اقتدار و پابرجایی سپاه و بسیج افزوده است.
وی همچنین با اشاره به آیه 103 سوره آل‌عمران، خاطرنشان کرد: ملاک وحدت در جامعه، ریسمان الهی است که باید به آن چنگ زد و این ریسمان الهی همان زنجیره ولایت و اطاعت از خدا، پیامبر و ائمه اطهار علیهم‌السلام است که در زمان غیبت، حلقه وصل آن ولی‌فقیه است.
علامه مصباح یادآور شد: صرف عنوان ایرانی بودن ملاک وحدت نیست، بلکه ملاک، اسلام است و زیر پرچم اسلام، همه اقوام و طوایف، با هم متحد هستند و برای تعالی اسلام و ایران تلاش می‌کنند.
وی افزود: هر قدر سطح شناخت و فرهنگ جامعه نسبت به اسلام و مبانی اسلامی ارتقاء یابد، جامعه کمتر در دام‌های شیاطین گرفتار می‌شود و بیشتر به سوی تعالی و پیشرفت گام برمی‌دارد و از آنجا که همه مردم در سطح معرفت یکسان نیستند، ناچاریم از کسانی که تخصص بیشتری دارند، بهره‌مند شویم.
ایشان اذعان نمود: خداوند بر ما منت گذاشت و رهبر سیاسی ما را همان رهبر دینی و فرهنگی ما قرار داد.
آیت‌الله مصباح، تأکید کرد: رمز بقاء جامعه، مسأله ولایت است، همان زنجیره‌ای که از خدا شروع می‌شود و در زمان ما به ولی‌فقیه سپرده شده تا به حلقه اصلی که امام زمان (عج) می‌باشد متصل گردد و اگر هر یک از این زنجیره‌ها قطع شود، کارآیی خود را ازدست می‌دهد و ما از الطاف الهی محروم خواهیم شد.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...