علامه مصباح: مواظب باشیم وسیله، جایگزین هدف نشود

آیت‌الله مصباح تأکید کرد: باید مراقب دلبستگی‌ها به پست، مقام، محبوبیت و عزت بود و همیشه توکل به خدا و ادای وظیفه را در نظر داشت.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان در دیدار با کارکنان هفته‌نامه 9 دی که در تاریخ 28 آذر 1390 در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن اشاره به حادثه عظیم 9 دی، خاطرنشان کردند:‌ همان‌گونه که مقام معظم رهبری حادثه 9 دی را یکی از عظیم‌ترین روزهای تاریخی جامعه ما عنوان فرمودند، اهمیت این روز به قدری است که باید سال‌ها کسانی تحلیل کنند، ‌در اسباب و عوامل آن بحث کنند و از اهمیت نقش مردم و تأثیری که این حرکت مردمی در جامعه داشت، الگو بردارند.
علامه مصباح نام‌گذاری یک نشریه فعال و پرمحتوا را به 9 دی، نشان از دلبستگی به این روز تاریخی دانست و یادآور شد:‌ کسانی که این پدیده تاریخی را به وجود آوردند بر این اعتقادند که این روز باید مانند دیگر روزهای بزرگ مردم ایران زنده بماند.
وی نقش ولایت‌فقیه و شخص مقام معظم رهبری را در تحقق این حادثه عظیم، مد نظر قرار داد و گفت: حقیقتا بعد از سی و چند سال از ظهور انقلاب، تئوری ولایت‌فقیه میان سایر تئوری‌های سیاسی جای باز نکرده و مردم و مسئولان این حقیقت را درک نکرده و آن‌طور که باید از آن دفاع نکردند.
ایشان مقام معظم رهبری را یکی از مظلوم‌ترین شخصیت‌ها برشمرد و اضافه کرد: باید اعتراف کنیم که حق ایشان را ادا نکرده‌ایم.
آیت‌الله مصباح اظهار داشت: باید ملاک در حمایت و عشق‌ورزیدن به افراد خدا باشد و بدانیم این حمایت به نفع اسلام است یا به ضرر آن و تشخیص آن فقط با توکل بر خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام امکان‌پذیر خواهد بود.
ایشان تأکید کرد: باید هشیار بود که وسیله جایگزین هدف نگردد، انسان گاهی یک هدف ارزنده را در نظر می‌گیرد و به طرف آن حرکت می‌کند، ولی شیطان او را در دام خود اسیر می‌کند و او را از هدف اصلی خود دور می‌کند، باید مراقب دلبستگی‌ها به پست، مقام، محبوبیت و عزت بود و همیشه توکل به خدا و ادای وظیفه را در نظر داشت.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...