آیت‌الله مصباح یزدی: اگر اخلاص جبهه، در بازار و دانشگاه هم باشد رونق اقتصادی و علمی نیز حتمی است

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به خانواده شهید احمدی روشن گفت: این شهادت افتخاری برای شماست، آن را قدر بدانید، و خیلی به زرق و برق ظاهری دیگران نگاه نکنید و امیدتان به خدا باشد. خداوند هم کمبود ایشان را جبران می‌کند و هم به شما عزت دنیا و آخرت می‌دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، وی در دیدار با خانواده شهید احمدی روشن ضمن بیان تفاوت دیدگاه انسان‌ها با خداوند در ارزش‌گذاری فعالیت‌ها گفت: خدمتی که برای مردم به قصد اطاعت خداوند انجام می‌گیرد، دوام پیدا می‌کند و نتیجه می‌دهد. نباید به سروصداها، و زرق و برق‌ها دل‌خوش‌ کرد؛ چرا که خداوند به دل‌ها و نیت‌ها نگاه می‌کند.
ایشان عواملی چون عشق به خدا، احساس وظیفه برای خدمت به خلق، اطاعت از پیامبر و ائمه معصومین صلوات‌الله‌علیهم‌اجمعین و جانشینان آنان را سبب برکت خداوند دانست و افزود: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که پیروزی در سایه عده و عُده نیست و چه بسا افرادی بسیار با امکانات فراوان در کارها شکست می‌خورند و نتیجه نمی‌گیرند.
حضرت آیت‌الله مصباح یزدی گفت: حساب‌هایی که خداوند دارد برای ما قابل محاسبه نیست؛ ما روی کثرت و حجم کار حساب می‌کنیم، اما خداوند به کیفیت کار و نیت افراد توجه دارد. ما از پرشمار بودن پروژه‌ها خوشحال می‌شویم، اما خداوند اخلاص را می‌نگرد.
ایشان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم، به چیرگی گروهی اندک در برابر گروهی پرشمار اشاره کرد و اظهار داشت: اخلاص در کار سبب برکت و مانایی و پایایی نتیجه کار است و کارهای ناخالص هرچند شاید چندروزی جلوه‌گری ‌کنند، اما مانند کف روی آب بعد از چندی از رونق می‌افتند.
حضرت آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به یکی بودن خدای جبهه و دانشگاه و بازار، بیان کرد: اگر اخلاص جبهه، در بازار و دانشگاه هم باشد رونق اقتصادی و علمی نیز حتمی است.
ایشان با اشاره به بهره‌مندی هزاران نفر از برکات وجودی یک نفر، گفت: حدود 1300 سال قبل، دختری جوان از اولاد پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در شهر قم آرمید، اما به برکت این وجود نازنین سال‌هاست که گرفتاری‌ها و بیماری‌ها و حوائج مردم رفع می‌شود.
وی ادامه داد: روزی خواهیم دید که خداوند به برکت همین جوان‌های مخلص، سال‌ها به ملتی هفتاد- هشتاد میلیونی آبرو و عزت می‌دهد و آنان را متنعم می‌کند و این سنت خداست که برای کاری مخلصانه هر چند اندک، دریایی از رحمت را به روی مردم باز می‌کند.
ایشان خطاب به خانواده شهید احمدی روشن گفت: این شهادت افتخاری برای شماست، آن را قدر بدانید، و خیلی به زرق و برق ظاهری دیگران نگاه نکنید و امیدتان به خدا باشد. خداوند هم کمبود ایشان را جبران می‌کند و هم به شما عزت دنیا و آخرت می‌دهد.
حضرت آیت‌الله مصباح در پایان نعمت وجود مقام معظم رهبری را نعمتی بسیار بزرگ خواند و گفت: جمع شدن این همه فضایل در یک نفر، معجزه است. رهبری در هر موضوعی که وارد می‌شوند ممتاز هستند؛ شعر، ادبیات، هنر، اقتصاد و حتی در مسایل نظامی نیز به تصدیق کارشناسان، آرای ایشان از آرای کارکشته‌ترین فرماندهان صائب‌تر است، و از خداوند می‌خواهیم بر فهم این نعمت بزرگ و توفیق شکرگزاری از این نعمت ما را یاری کند.
گفتنی است این دیدار در تاریخ 1391/02/21 در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی صورت گرفت.

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...