علامه مصباح یزدی : حضرت زهرا(س) و زینب(س) بهترین الگوهای زن مسلمان برای بشریت‌اند

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر همه حقائق زندگی حضرت زینب (س) برای مردم روشن شود، قطعا اثرات زیادی در رفتار آنها خواهد داشت، چرا كه فطرت انسان به زیبایی‌ها عشق می‌ورزد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با جمعی از اعضای برگزار كننده كنگره حضرت زینب(س ) ضمن تبریك میلاد با سعادت حضرت امام محمدباقر(ع)، با اشاره به وجود عوامل تأثیرگذار در شكل گیری رفتارهای انسان گفت: الگو پذیری و تأسی یكی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در رفتار آدمی است.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با اشاره به اثبات تأثیر الگو در رفتار‌های انسانی درروانشناسی اجتماعی اظهار داشت: اگراز لحاظ علمی هم به این مسأله توجه نكنیم، به بركت قرآن و تعالیم اولیای الهی تأثیر الگو در رفتار انسان برای ما روشن است.
وی با اشاره به آیات مختلفی از قرآن كریم در خصوص الگوپذیری گفت: خداوند ابراهیم(ع) را برای همه صالحان عالم، پیامبر اسلام(ص) را برای همه امت اسلامی و پیامبران پیشین را برای حضرت رسول اكرم(ص) به عنوان الگو معرفی می‌كند و این نشان دهنده اهمیت الگو در زندگی و تكامل انسان است.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: داستان حضرت سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ برای شیعیان تأثیر گذار بوده و موجب احیای ارزشها و آرمان‌ها می‌شود.
وی با اشاره به اینكه خدای متعال اهتمام ویژه‌ای به معرفی الگوها به مردم دارد، اظهار داشت: در قرآن كریم هم الگوهای خوب معرفی شده و هم الگوهای بد و جالب این است كه در هر دو مورد، زنان را برای همه انسان‌ها به عنوان الگو معرفی كرده است.
آیت‌الله مصباح یزدی با تأكید بر اینكه بسیاری از رفتارهای جوانان ما (اعم از خوب و ناهنجار) از الگوها سرچشمه می‌گیرد، ادامه داد: اگر بتوانیم الگوهای خوب را همراه با حقایق زندگی آنان به جامعه معرفی كنیم، قطعا تأثیرات زیادی خواهد داشت.
وی با اشاره به برخی نمونه‌ها از تأثیرگذاری حضرت امام خمینی(ره) در بین مردم جهان ادامه داد: بسیاری از مردم و دانشمندان از رفتار حضرت امام(ره) تأثیر پذیرفته اند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، حضرت زهرا(س) و دخترش زینب(س) را بهترین الگوهای زن مسلمان برای بشریت خواند و افزود: معرفی الگوهای زن به جامعه توسط قرآن كریم، دارای حكمتهای عظیمی است ومتأسفانه در كشورما با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی هنوز حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به عنوان دو الگوی زن برای بشریت، آنگونه كه باید به جامعه معرفی نشده اند.
وی با بیان اینكه به بركت دفاع مقدس، حركتی برای معرفی حضرت زهرا(س) به جامعه شروع شد، ادامه داد: اما در خصوص حضرت زینب(س) آنگونه كه باید فعالیت‌های لازم صورت نگرفته است.
وی خطاب به دست اندركاران برگزاری كنگره حضرت زینب(س) ادامه داد: این فعالیت شما، كار بسیار مناسب و به جایی است و امید است با احیای نام و سیره زینب(س)، الگوی مناسبی برای زنان و مردان جامعه ما و جهان معرفی شود.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر همه حقائق زندگی حضرت زینب (س) برای مردم روشن شود، قطعا اثرات زیادی در رفتار آنها خواهد داشت، چرا كه فطرت انسان به زیبایی‌ها عشق می‌ورزد.
گفتنی است این دیدار سوم خردادماه در سالن تشریفات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...