فهرست مطالب

مقدمه

مقدمه

 

باسمه تعالى و له الحمد و الثناء

اللهم أرنا الطلعة الرشیدة و الغرة الحمیدة

عالمان علم اخلاق چونان طبیبان دوّارى هستند كه نه در انتظار بیماران، بلكه در پى یافتن آن‌ها از این كوى به آن كوى مى‌گردند و براى معالجه آنان از جان مایه مى‌گذارند. آنان از غفلت بیماران روحى و روانى رنج مى‌برند و براى مداواى آنان از هر وسیله‌اى بهره مى‌جویند. گاه با گفتارهاى نغز و دلنشین و گاه با نوشته‌هاى پرشور و آتشین و گاه با درس و بحث و گاه با مناظره و هر وسیله ممكن.

یكى از این عالمان بزرگ و مربیان اخلاق، حكیم فرزانه و شخصیّت كم‌نظیر جهان اسلام حضرت آیت‌الله مصباح یزدى است كه با تمام تلاش و توان به پا خاسته و در حقیقت نیكو از عهده این مهم بر آمده است.

درس‌هاى اخلاق این چهره منوّر و استوانه علم و فضیلت از آن‌جا كه از دل برخاسته چنان بر دل مى‌نشیند كه تأثیر شگرف آن بر همگان مشهود است.

این عارف بالله و دلداده كوى حق و انس گرفته با دعا و مناجات، از طریق تبیین احادیث و دعاها و مناجات‌هاى معصومین(علیهم السلام) به ارشاد

و تهذیب نفوس و تزكیه اخلاق مستعدان پرداخته و همگان را از فیض محضر خویش بهره‌مند نموده است.

در این نوبت نیز حضرت استاد مصباح یزدى با شرح مناجات شعبانیه به بهترین شیوه و مؤثرترین روش، مباحث آموزنده اخلاقى و معرفتى این مناجات را تبیین فرموده است.

از خداى بزرگ توفیق روز‌افزون این استاد عالى‌قدر را خواهانیم. با آرزوى طول عمر و سلامتى رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌اى دامت بركاته

 

سید محمدرضا غیاثى كرمانى