علامه مصباح یزدی: قانون حجاب و عفاف چندین سال است خاک می‌خورد و مسئولان به دلایل مختلف در اجرای آن کوتاهی می‌کنند

 عضو مجلس خبرگان رهبری  از شورای انقلاب فرهنگی به عنوان دیگر دستگاه تدوین و تنظیم قوانین نام برد و گفت: با این‌که امام (ره) مصوبات این شورا را در حکم قانون و لازم الاجرا می‌دانست، اما قانون حجاب و عفاف چندین سال است که ـ‌علی رغم آمادگی نیروی انتظامی برای اجرا ـ خاک می‌خورد و مسئولان به دلایل مختلف در اجرای آن کوتاهی می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی ایشان امروز (1392/06/30) در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان قم و هیأت همراه تفاوت پلیس در نظام انقلاب اسلامی با پلیس در رژیم گذشته را تفاوت در فرماندهی دانست و گفت: در  این نظام فرماندهی همه نیروهای نظامی به عهده نائب امام زمان عج است و این با فرماندهی نیروهای نظامی در رژیم گذشته که نوکر اجانب بود و از آن‌ها دستور می‌گرفت، قابل مقایسه نیست.

وی برخورداری از اخلاق اسلامی و خدوم بودن را از ویژگی‌های محسوس پلیس در نظام اسلامی دانست و گفت: در زمان گذشته پلیس دیکتاتور کوچکی بود که با فشار و اجبار با مردم برخورد می‌کرد و ذکر نام آن مردم را به یاد مفاسدی که زبانزد عموم بود می‌انداخت، اما امروز اسم پلیس که برده می‌شود نمونه‌ای از امنیت، وقار و ادب به ذهن‌ها می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وظایف درون سیستمی و برون سیستمی این سازمان طبق اظهارات فرمانده محترم نیروی انتظامی استان قم اشاره کرد و گفت: انجام صحیح وظایف برون سیستمی نیاز به همکاری‌های زیادی با دستگاه‌های مختلف از جمله قوه مجریه و قوه مقننه دارد.

وی از شورای انقلاب فرهنگی به عنوان دیگر دستگاه تدوین و تنظیم قوانین نام برد و گفت: با این‌که امام (ره) مصوبات این شورا را در حکم قانون و لازم الاجرا می‌دانست، اما قانون حجاب و عفاف چندین سال است که ـ‌علی رغم آمادگی نیروی انتظامی برای اجرا ـ خاک می‌خورد و مسئولان به دلایل مختلف در اجرای آن کوتاهی می‌کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ضمن ذکر خاطره‌ای از شهید رجایی گفت: ایشان پس از ریاست‌جمهوری دستور به رعایت حجاب برای کارمندان نهاد ریاست‌جمهوری دادند و همین عمل تأثیر بسیاری در رعایت حجاب در کشور داشت.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، نگاه درون سیستمی و رشد فکری و فرهنگی کارکنان و دست‌اندرکاران نیروی انتظامی را از ضروت‌های این سازمان دانست و گفت: برای این‌کار باید فکر و اندیشه را تعالى داد؛ همه چیز حتى انقلاب از فکر درست شده است.

استاد تفسیر و علوم قرآنی با استفاده از آیات سوره عصر به وظیفه انسان‌ها در هدایت و تعلیم دیگران اشاره کرد و گفت: غیر از وظیفه فردی هر انسان نسبت به ایمان و عمل صالح، مسئولیتی دیگر بر دوش هر انسان است و آن تواصی به حق و تواصی به صبر است.

وی گفت: تقویت فرهنگ نقدپذیری و سفارش به دیگران در کنار آموزش‌ در جهت تعالى سطح فکری و فرهنگی افراد در سطوح  و رده‌های مختلف، کارایی و محبوبیت را افزایش می‌دهد و مردم نیز در مقابل خدمت صادقانه و خالصانه قدردان و حق‌شناسند.

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...