علامه مصباح یزدی: مسئولان در تصمیمات خود، رضای خدا را در نظر بگیرند

عضو خبرگان رهبری گفت: مسؤولین به غیر از دینی كه نسبت به امام(ره) و خون شهدا دارند، در برابر 75 میلیون نفر ملت ایران نیز مسؤولند؛ لذا شایسته است همواره قبل از اتخاذ یك تصمیم، لحظه‌ای فكر كنند كه آیا این تصمیم مورد رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) هست یا نه؟ 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیتالله مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار استاندار قم با ایشان، با اشاره به اینكه همواره سعی كردهام در چارچوب مقررات و قوانین گام برداشته و به دنبال ویژهخواری نباشم، اظهار داشت:  هركجا احساس وظیفه شرعی كردهام كه كاری را باید انجام دهم و یا مطلبی را باید عنوان كنم، به وظیفه خود عمل كرده‌ام.

علامه مصباح یزدی ادامه داد:  همه ما وظیفه داریم تا برای موفقیت مسؤولین در انجام وظایفشان و حفظ آنها از شرور و وسوسه خناسان دعا كنیم؛ البته مسؤولین ما هم توجه دارند كه دوره مسؤولیتشان فرصتی برای راحتی، آسایش و خوشگذرانی نیست.

وی ادامه داد: مسؤولین هم‌چنین باید توجه كنند كه فرصت انجام خدمات بزرگ همیشه فراهم نیست و هر یك از پست‌هایی كه در آن منصوب شده‌اند، از ریاست جمهوری تا مدیریتهای پایین‌تر چند سالی بیشتر طول نمیكشد  و این مدت فرصتی استثائی است كه میتوانند در آن خدماتی را انجام دهند كه شاید در طول عمرشان زمینه‌ دیگری برای آن فراهم نشود.

عضو خبرگان رهبری هم‌چنین گفت: گاهی یك روز خدمت در یك پست میتواند به اندازه یك عمر خیرات و بركات برای خود فرد و مردم داشته باشد و به دنبال آن با رضایت خدا نیز همراه شود. بنا بر این مسؤولان با توجه به این مسأله شایسته است به گونهای فعالیت كنند كه هرگز به خاطر كارهایشان یا كمكاریشان، در دنیا و آخرت، حسرت زده و پشیمان نشوند.

وی افزود: مسؤولان به غیر از دینی كه نسبت به امام(ره) و خون شهدا دارند، در برابر 75 میلیون نفر ملت ایران نیز مسؤولند؛ لذا شایسته است همواره قبل از اتخاذ یك تصمیم ، لحظهای فكر كنند كه آیا این تصمیم مورد رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) هست یا نه؟ 

علامه مصباح یزدی در ادامه با اشاره به شرایط ویژه استان قم گفت: توفیق بیشتری باید نصیب انسان شود كه بتواند با مشكلات به‌درستی برخورد كند، تا علاوه بر رضایت مردم، خدا نیز از او راضی گردد و وجدانش نیز آسوده باشد. آنچه میتواند در این مسیر به شخص كمك كند، عنایت اهل‌بیت ـ‌علیهم‌السلام، به ویژه در قم زیارت حرم حضرت معصومه ـ‌سلام‌الله علیها‌ـ و مسجد مقدس جمكران  است، كه منشأ خیرات بسیاری در كشور است.

وی با تأكید بر جایگاه و عظمت حضرت معصومه ـ‌سلام‌الله علیها‌ـ و مسجد مقدس جمكران افزود: ما تجربه كرده‌ایم، شما هم تجربه كنید و ببینید توسل به حضرت معصومه ـ‌علیها السلام‌ـ و امام زمان ـ‌عجل‌الله تعالی فرجه‌ـ در مسجد جمكران چه اثراتی خواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وجود بارگاه ملكوتی حضرت معصومه ـ‌سلام‌الله علیها‌ـ و مسجد مقدس جمكران در این شهر را غنیمت دانست، و خاطر نشان كرد: انسان با دیدن این گنبد و بارگاه به یاد دین، خدا، قرآن و انقلاب میافتد.

وی در پایان سخنانش خطاب به استاندار قم اظهار داشت: امید وارم توجه به رضای خدا در وجود شما دائمی باشد و  هرگز حسرت نخورید كه چرا فلان كار را انجام ندادید، و یا از كاری كه انجام داده‌اید پشیمان نشوید.

استاندار قم در ابتدای این دیدار به ارایه توضیحاتی در خصوص شرایط و وضعیت استان قم و حساسیتهای آن پرداخت.

حجتالاسلام صالحی همچنین اظهار داشت: بنده از ابتدای قبول این مسؤولیت با خود عهد بستم كه  فقط رضای خدا را در نظر بگیرم و با تأكید حضرتعالی، این مطلب را بیش از پیش مورد نظر قرار خواهم داد.

وی ادامه داد: بنده به این پست دل نبسته و نخواهم بست و امیدوارم بتوانم در این راه به انجام كار‌هایی كه تنها برای رضای خدا است، موفق باشم.

گفتنی است این دیدار 16 دی ماه سالجاری در دفتر آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.