اطلاع نداشتن از فعالیت‌های مراکز علمی از ضعف‌های جامعه علمی است

ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: متأسفانه اطلاع مراکز علمی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی یکدیگر در سراسر کشور کمتر مورد عنایت قرار می‌گیرد و عمدتا از فعالیت‌های هم بی‌خبر هستند و چنین وضعیتی برای شرایط علمی یک کشور مناسب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار علامه مصباح، ایشان در دیدار با آیت‌الله جزایری و هیئت همراه که در تاریخ 16 اردیبهشت 93 در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) صورت گرفت، با اشاره به جایگاه علمی آیت‌الله جزایری خاطرنشان کرد: برکات و خدمات ایشان برای تبیین معارف اسلامی بسیار زیاد است و می‌توان گفت که نظیر ایشان در کشور ما کم هستند.

وی افزود: یکی از برکات ایشان تأسیس دانشگاه امیر المؤمنین علیه‌السلام می‌باشد که خلأ آن بویژه در منطقه جنوب کشور که بیشتر در معرض آفات خاصی است، احساس می‌شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین این دو مرکز علمی که هدف از برگزاری این دیدار نیز بود، یادآور شد: امیدواریم این تفاهم نامه زمینه همکاری بیشتر این دو مرکز علمی را فراهم کند و بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در جهت تبیین و تبلیغ معارف اهل‌بیت (علیهم السلام) استفاده کنیم.

ایشان ادامه داد: متأسفانه اطلاع مراکز علمی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی یکدیگر در سراسر کشور کمتر مورد عنایت قرار می‌گیرد و عمدتا از فعالیت‌های هم بی‌خبر هستند و چنین وضعیتی برای شرایط علمی یک کشور مناسب نیست.

آیت‌الله مصباح، تکیه بر عنایت خداوند و امام زمان (عج) را اصل در هر فعالیتی دانست و خاطرنشان کرد: باید در انجام کارها رضایت خداوند را در نظر گرفت و برای رضایت الهی قدم برداشت.

ایشان با بیان روایتی از اصول کافی، اظهار داشت: در این روایت آمده که خداوند می‌فرماید؛ بنده من گمان می‌کند که مخلوقات کار او را اصلاح می‌کنند، در حالی که خداوند می‌فرماید؛ "بِیَدی جنود السموات والارض"، من را فراموش می‌کنند و به سمت مخلوقات می‌روند.

گفتنی است در پایان این جلسه به درخواست مسئولان دانشگاه امیرالمؤمنین علیه‌السلام، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه فعالیت‌های علمی بین آن دانشگاه و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به امضا رسید.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...