مراسم عقد زوج‌های جوان با حضور علامه مصباح یزدی برگزار شد

در آستانه میلاد نبی مكرم اسلام(ص) مراسم ازدواج جمعی از زوج‌های جوان با حضور آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار شد. علامه مصباح یزدی در این مراسم با اشاره

در آستانه میلاد نبی مكرم اسلام(ص) مراسم ازدواج جمعی از زوج‌های جوان با حضور آیت‌الله مصباح یزدی در قم برگزار شد.
علامه مصباح یزدی در این مراسم با اشاره به روایات، ازدواج را یكی از سنت‌های مؤكد در اسلام عنوان كرد.
استاد حوزه علمیه با بیان این‌كه ازدواج در قرآن كریم به عنوان یكی از آثار قدرت و عظمت الهی عنوان شده است، افزود: امروزه بزرگترین مشكل بشریت كه جوامع مختلف را تحت تأثیر قرار داده، اضطراب و دلهره است.
وی افزود: از آنجا كه انسان عوامل آرامش حقیقی را نمی‌شناسد، به دنبال آرامش‌های بدلی از طریق استفاده از مسكرات و مواد مخدر می‌رود.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن كریم گفت: ازدواج مایه آرامش است و خوشبختانه از آنجا كه هنوز در جامعه ما ازدواج به عنوان یك سنت مقدس شناخته می‌شود، خلأ آرامش كمتر وجود دارد. اما در جوامعی كه سنت ازدواج اهمیت خود را از دست داده و پایه‌های خانواده سست شده، این معضل بزرگ سبب ناآرامی و اضطراب افراد را فراهم می‌كند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: متأسفانه ما قدر این نعمت بزرگ را نمی‌دانیم و اگر روزی به بلای اضطراب و دلهره گرفتار شویم، ارزش واقعی آرامش را درك خواهیم كرد.
آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این‌كه خداوند محبت و رحمت را میان زوجین ایجاد می‌كند، بر رابطه خوب و رفتار صمیمانه میان زن و شوهر تأكید كرد.

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...