آیت الله مصباح یزدی: مقام معظم رهبری جلوه‌گاه امام معصوم در این عصر است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پاکی، خلوص، عطوفت، گذشت، فداکاری، صبر، استقامت و تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب اظهار داشت: در زمان غیبت امام معصوم باید کسی در رأس حکومت باشد که جلوه‌گاه معصوم باشد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی، ایشان در دیدار با جمعی از دانشجویان
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پاکی، خلوص، عطوفت، گذشت، فداکاری، صبر، استقامت و تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب اظهار داشت: در زمان غیبت امام معصوم باید کسی در رأس حکومت باشد که جلوه‌گاه معصوم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی، ایشان در دیدار با جمعی از دانشجویان استان لرستان با بیان اینکه محبت و ولایت انبیای الهی یکی از نعمت‌هایی است که خداوند نصیب بخشی از بندگانش کرده است، گفت: البته خداوند برای دادن این نعمت به مردم بخلی ندارد، اما اقتضای شرایط اجتماعی و سوء‌استفاده‌ها‌ی عده‌ای فرصت‌طلب مانع از این شد که همه مردم اسلام و اهل‌بیت‌علیهم‌السلام را بشناسند.
وی بعد از معرفت خدا، محبت اهل‌بیت‌علیهم‌السلام را بالاترین نعمت الهی دانست و گفت: استفاده از نعمت اهل‌بیت تنها محدود به زمان زنده بودن و حضور آنها نیست، بلکه در زمان عدم دسترسی به اهل‌بیت هم خداوند برای استفاده معنوی و مادی مردم، جایگزین‌هایی قرار داده است.
آیت الله مصباح یزدی امکان توسل به اهل‌بیت در هر زمان و مکان را جایگزین این محرومیت معنوی ذکر و خاطر نشان کرد برکات ائمه منحصر در تکامل معنوی نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین برکات آنها مسأله مدیریت جامعه است که خداوند برای جبران این محرومیت نیز جایگزینی به عنوان "ولایت فقیه" قرار داده است.
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه غیبت امام عصر(عج) در اثر بی‌لیاقتی خودمان است، ادامه داد: اما خداوند با لطف و کرم خود در بین پرورش یافتگان مکتب اهل بیت، شبیه‌ترین افراد به معصوم را برای مدیریت و رهبری جامعه قرار می‌دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان معنای شرک به خداوند ادامه داد: اگر کسی به فرمان نماینده خداوند عمل کند، در حقیقت به فرمان خداوند عمل کرده است و این شرک نیست و حال آنکه اگر کسی به فرمان نماینده خداوند عمل نکند دچار شرک شده است.
وی با تأکید بر اینکه ولی‌فقیه در حقیت نماینده خداست، خاطر نشان کرد: از همین روست که امام راحل(ره) رأی مردم را بدون نصب ولی‌فقیه حکومت طاغوت می‌دانند، یعنی رأی مردم برای مشروعیت بخشی به حكومت حجیت ندارد، بلکه نصب ولی‌فقیه است که بر همگان حجت است.
علامه مصباح یزدی با بیان نمونه‌هایی، به ویژگی‌ها‌ی حضرت آیت الله خامنه‌ای –ادام الله ظله- اشاره کرد و ادامه داد: در تمام دنیا بسیارند کسانی که وقتی برای چند سال اندک مسئول می‌شوند، مشکلات اداری و اخلاقی بسیاری پیدا می‌کنند، در حالی که مقام معظم رهبری سی سال در نظام مسئولیت داشته و کوچک‌ترین نقطه ضعفی در او مشاهده نشده است و این در دنیا بی‌نظیر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پاکی، خلوص، عطوفت، گذشت، فداکاری، صبر، استقامت و تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب ادامه داد: در زمان غیبت امام معصوم باید کسی در رأس حکومت باشد که جلوه‌گاه معصوم باشد.
وی در ادامه افزود: همین ویژگی‌ها‌ی مقام معظم رهبری است که چنان موجب محبت ایشان را در دل مؤمنین شده که حاضرند جان خود را به پای ایشان فدا کنند.
آیت الله مصباح یزدی در پایان با اشاره به لزوم شکر نعمت ولایت‌فقیه و شخص ولی‌فقیه گفت: شکر این نعمت دفاع از تئوری ولایت‌فقیه و شناخت دشمنان ولی‌‌فقیه و آماده کردن خود برای مقابله با آنان است.
گفتنی است این مراسم 30 اردیبهشت ماه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

آخرین محتوای سایت

تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...
کتاب صوتی «بدرود بهار» منتشر شد.
در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان، کتاب صوتی «بدرود بهار» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله...