علامه مصباح یزدی: یكی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی بعد از دوران غیبت کبری وجود آیت الله خامنه‌ای‌مدظله‌العالی است

علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه هر عاقل منصفی در اینکه وجود آیت الله خامنه‌ای ادام‌الله‌ظله‌ نعمت است، شک ندارد، گفت: بعد از غیبت کبری یكی از بالاترین و بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خداوند بر مسلمانان مرحمت فرموده است، نعمت وجود حضرت آیت الله خامنه‌ای است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی کوتاه در همایش آب، آیینه، آفتاب با بیان آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند اعلام قطعی کرده است که هرکس شکرگزار نعمت‌ها‌ی الهی باشد، نعمت را بر او فزونی می‌بخشد و اگر به این نعمت‌ها کفر ورزد، به عذاب شدید گرفتار خواهد شد.
علامه مصباح یزدی با اشاره به اینکه هر عاقل منصفی در اینکه وجود آیت الله خامنه‌ای ادام‌الله‌ظله‌ نعمت است، شک ندارد، گفت: بعد از غیبت کبری یكی از بالاترین و بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خداوند بر مسلمانان مرحمت فرموده است، نعمت وجود حضرت آیت الله خامنه‌ای دام‌ظله‌العالی است.
وی با اشاره به تدابیر حکیمانه ایشان در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی و بین المللی گفت: ما نسبت به شکر این نعمت، مسئولیت سنگینی داریم.
این استاد اخلاق حوزه علمیه به داستانی از حضرت آیت الله العظمی اراکی رضوان‌الله‌علیه اشاره کرد و گفت: ایشان همواره برای فردی که روزی داستانی تعریف کرده و سبب افزایش ایمان ایشان شده بود طلب مغفرت می‌نمودند و خود را مکلف می‌دانستند که هرگاه از مدفن او عبور می‌کنند برای او فاتحه بخوانند. وی سپس با اشاره به سخنان آیت الله مؤمن حفظه‌الله در این همایش گفت: ایشان با بیان خاطره اجلاسیه خبرگان رهبری در انتصاب آیت الله خامنه‌ای ادام‌الله‌ظله، ایمان و اعتماد قلبی ما را نسبت به ولی‌فقیه بیشتر کردند و از این رو باید قدرشناس ایشان باشیم، حال ببینید در مقابل شخص ولی فقیه که اصل نعمت است، چه قدر باید شکرگزار باشیم.
وی خاطر نشان کرد: وقتی آیت الله اراکی به خاطر نقل داستانی، این چنین قدرشناسی می‌کند، وظیفه ما در برابر کسی که لحظه‌لحظه عمرش برای میلیون‌ها نفر سودبخش و مایه برکت است، بسیار سنگین است.
گفتننی است، همایش آب، آیینه، آفتاب دهم خردادماه با حضور پرشور علاقه‌مندان در تالار همایش‌ها‌ی مؤسسه امام خمینی(ره) و نمازخانه مؤسسه برگزار شد.