علامه مصباح یزدی: برقراری نظام اسلامی بزرگ‌ترین پاداش خداوند برای صالحان است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نمونه‌هایی از روش‌های ترویج دین در جامعه كه به برکت انقلاب اسلامی ممكن گشته است، گفت: برقراری نظام اسلامی بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند پاداش صالحان قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در بیست و دومین نشست انجمن فارغ التحصیلان این مؤسسه با تبریک ایام الله دهه فجر گفت: هرچند در طول 33 سال گذشته درباره انقلاب اسلامی و برکات آن و عظمت نعمت‌هایی که در سایه آن، خداوند به ما عطا کرده، سخنرانی‌های بسیار شده و کتاب‌ها نوشته شده، اما به نظر می‌رسد درباره یکی از ابعاد این انقلاب کمتر سخن به میان آمده است.
علامه محمدتقی مصباح یزدی حاکم شدن دین در جامعه را از بزرگترین آثار انقلاب دانست و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: خداوند به کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند، وعده داده است که دین را در جامعه حاکم کند.
وی ادامه داد: اگر در طول تاریخ اسلام بنگریم تا مواردی را که مصداق این آیه بوده احصا کنیم، اگر بتوانیم مواردی را بیابیم، قطعا به اندازه انگشتان یک دست نیست و در بین آنها هیچکدام به عظمت و وسعت انقلاب اسلامی نیست، هرچند مصداق کامل آن در گروی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، اما مرتبه نازل‌تر آن را می‌توانیم در انقلاب اسلامی مشاهده کنیم.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به نمونه‌هایی از ترویج دین در جامعه كه به برکت انقلاب اسلامی ممكن گشته است، ادامه داد: برقراری نظام اسلامی بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند پاداش صالحان قرار داده است و اگر با این دید به انقلاب اسلامی نگریسته شود، اهمیت آن بیش‌تر درک خواهد شد و همین امر، بُعد مغفول انقلاب اسلامی است.
وی ولایت‌فقیه را عمود نظام اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: اگر باور کنیم مهم‌ترین اثر انقلاب حاکمیت دین است و بقیه مسائل فرع بر آن است، متوجه وظیفه سنگین خود خواهیم شد.
علامه مصباح یزدی خاطر نشان کرد: حاکمیت ارزش‌های دینی با کار فردی حاصل نمی‌شود، بلکه نیاز به کار گروهی دارد که بخشی از آن باید توسط ما انجام پذیرد.
وی در ادامه این پرسش را مطرح كرد كه آیا ما به عنوان روحانی به وظیفه خود در مقابل نعمت انقلاب عمل کرده‌ایم؟ آیا سهم خود را برای حاکم کردن دین و ارزش‌های دینی در جامعه ادا کرده‌ایم؟ و در حالی‌که دشمنان در هر لحظه با صدها سایت و شبکه ماهواره‌ای به طور صریح و تلویحی در حال تلاش علیه اسلام‌اند، ما در راستای شناساندن اسلام به جهان چه کرده‌ایم، و آیا از ابزارهای هنری در این راه بهره برده‌ایم؟
عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که باید حداقل مواد محتوایی مربوط به شناخت و شناساندن اسلام را با تحقیق و نوشتن و بیان آن به زبان ساده فراهم کنیم، ادامه داد: آیا با وجود امکانات و تجهیزاتی که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، حوزه در طول این 33 سال، در اصلی‌ترین وظیفه خود در زمینه فقاهت چه مقدار رشد کرده و عمق یافته است؟ علاوه بر این‌، ده‌ها رشته دیگر اسلامی داریم که باید در آن زمینه‌ها هم تلاش کنیم و هر چند بحمدالله در برخی علوم پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است، اما اولا فقط در برخی رشته بوده و ثانیا در آنها هم تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.
علامه مصباح یزدی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) كه می فرماید: هدایت کردن یک نفر از هرچه آقتاب بر آن می تابد برتر است، ادامه داد: امروز با این همه تجهیزات و امکانات، اگر در زمینه هدایت انسان‌ها، کم‌کاری کنیم، پاسخی در برابر خدای متعال نخواهیم داشت.
گفتنی است بیست و دومین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم 14 بهمن ماه در سالن همایش‌های مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

برای دریافت صوت این جلسه اینجا را کلیک کنید!