علامه مصباح: موقعیت امروز ما در تاریخ کشور، مانند جایگاه شب قدر در طول سال است

آیت‌الله مصباح تصریح کرد: اگر کسی بگوید که دوران پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظام اسلامی زیر سایه ولایت فقیه، نسبت به تاریخ کشور مانند جایگاه شب قدر در طول سال است، سخن گزافی نگفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز آثار آیت‌الله مصباح، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با بسیج فرهنگیان سپاه علی بن ابی طالب قم که در تاریخ 18 بهمن 90 در تالار همایش‌های این مؤسسه برگزار شد، ضمن اشاره به عمق و گستردگی برکات انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: با گذشت سی و چند سال از انقلاب، تازه برگی از این دفتر خوانده شده و امروز فرصت آن رسیده که برگ دوم آن ورق زده شود.
وی یادآور شد: شناخت و توجه به وظیفه ما نسبت به برکات و نعمت‌های انقلاب، رهبری بی‌نظیر و خون شهیدان این راه، مهم‌ترین مسأله‌ای است که باید مورد بررسی و تحقیق و پژوهش قرار گیرد و به آن عمل شود.
علامه مصباح با معرفی جامعه اسلامی ایران به عنوان قدردان‌ترین جامعه در میان جوامع بشری، اظهار داشت: در کنار این قدرشناسی باید تلاش کنیم تا از ارزش‌های انقلاب استفاده بهینه کنیم و این فداکاری‌ها، گذشت‌ها و جانبازی‌ها را افزایش دهیم.
ایشان با بیان نکاتی درباره عظمت شب قدر و تهذیب یک‌ساله بزرگان برای درک شب قدر، جایگاه تاریخی امروز کشور را به موقعیت شب قدر تشبیه و تصریح کرد: اگر کسی بگوید که دوران پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری نظام اسلامی زیر سایه ولایت فقیه، نسبت به تاریخ کشور مانند جایگاه شب قدر در طول سال است، سخن گزافی نگفته‌ است.
وی افزود: مهمترین عاملی که سبب به وجود آمدن این شرایط بسیار پربرکت شد، نهضت حضرت امام (ره) و تأثیر روح ملکوتی ایشان و پاسخ مثبت مردم به استقرار جامعه اسلامی و معارف دینی بود.
عضو خبرگان رهبری ضمن اشاره به فضای تبلیغ و انتقال معارف اسلام در زمان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله اظهار داشت:‌ در صدر اسلام تبلیغ فراتر از چهره به چهره ممکن نبود، اما امروز با گسترش فناوری و امکانات، ارتباط با دورترین نقاط دنیا در کمتر از دقیقه صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: باید از این فرصتی که به وجود آمده استفاده کرد و رسالت تبلیغ جهانی را جدی گرفت و به عاشقان حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام در سرتاسر دنیا، معارف غنی اسلام را معرفی کرد.
علامه مصباح یادآور شد: زمان برای حرکت تکاملی مهیا است، به شرط این‌که قدرش را بدانیم و درست استفاده کنیم.
وی افزود: یکی از شرایط استفاده از این نعمت الهی، ارزیابی آن است، باید ارزش آن را بسنجیم و در مرحله بعد باید بفهمیم درسایه این برکات به کجا می‌توانیم برسیم.
ایشان دلبستگی به زخارف دنیوی را مانع بهره‌وری از برکات انقلاب دانست و گفت: نعمت‌های مادی به منزله بنزینی است که موتور را به حرکت در می‌آورد، ما باید ببینیم هدف از انسانیت چیست و برای چه آفریده شده‌ایم و به کجا باید برسیم.
آیت‌الله مصباح تأکید کرد: کلید استفاده از این شرایط فوق العاده و فراهم کردن زمینه رشد آیندگان، آموزش و پرورش است.
وی افزود: اگر نتوانیم خودآموزی و خودپروری کنیم، دَین خود را به کسانی که این شرایط را برای ما فراهم کرده‌اند و کسانی که در آینده نیازمند فراگیری معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، ادا نکرده‌ایم.
ایشان یادآور شد: در کنار آموزش و انتقال معارف به دیگران، خودسازی قدم اصلی است و باید با خودسازی، خودمان را در مقابل آفت‌های دنیا بیمه کنیم.

آخرین محتوای سایت

کتاب صوتی «آیین پرواز» منتشر شد.
کتاب صوتی «آیین پرواز» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه بارگذاری...
راهکارهایی برای تهذیب و خودسازی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
اقسام خدمات ممکنِ پزشکان به جامعه بشریت
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلامُ...
ارزش واقعی لحظات زندگی
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم الْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّلامُ...
تحصیلات دینی خواهران؛ ضرورت‌ها و موانع
بسم الله الرّحمن الرّحیم الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد وآله الطّاهرین...
القرآن الكريم دواء أصعب الأمراض
بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله ربّ العالمين وصلّى الله على سيّدنا محمّد وآله الطاهرين. اللهُمّ...